Ik ben lekker stout!


Ik ben lekker stout

Ik wil niet meer, ik wil niet meer!
Ik wil geen pilletjes slikken!
Ik wil niet zeggen elke keer:
Dokter u kunt mijn vrije wil niet pikken…
nee, nooit meer in m’n leven!
Ik hou m’n tanden en kiezen op elkaar
en ze bekijken het allemaal maar!

Ik wil geen vieze chemotherapie,
ik wil geen bestraling!
Ik wil lekker eten met veel vet en zout,
ik wil niet aardig zijn, maar stout
en op reis gaan en genieten
met mensen delen wat echt is
en spugen op wat helemaal fout is!

En heel hard schreeuwen naar de politiek
en dan m’n tong uitsteken
en een stukje schrijven met repliek
en ik wil zonder meer te betalen
betere zorg en mijn gezondheid terug!
En ik wil alles zeggen wat niet mag,
de hele dag, de hele dag!

En ik wil goed eten op mijn bord
met voedzame groenten en eerlijk vlees
En ik wil aldoor gillen: nee!
Tegen alle corruptie en geldbejag
en de vernietiging van ons-zelf.
En dat is alles wat ik wil
en als ze kwaad zijn, zeg ik: Bil!

Bewerkt door Linda Woudstra

Met dank aan Annie MG Schmidt

Delen graag! Maar met bron vermelding!

30 thoughts on “Ik ben lekker stout!

  1. Beste Linda,

    Recent had ik een keurige reactie geplaatst op uw ‘Ik ben lekker stout’ tekst. Daarbij zijn zelfs namen van artsen genoemd etc.. Vreemd genoeg zie ik deze niet terug. Grag opheldering!

    Margarita

    1. Hai Magarita!
      Dat gebeurt omdat ik de nieuwe reacties eerst moet goedkeuren. En ik zit natuurlijk niet de hele dag online! Nu wel en ik ga jouw reactie zo plaatsen met mijn reactie erbij, dank voor je bijdrage. Liefs Linda

    1. Hai Bert, je opmerking kan tweeërlei worden uitgelegd. Ik ga uit van het positieve en dat we de observatie delen dat kennis ons verder brengt? Misschien wil je daarop nog even reageren? Liefs Linda

  2. Linda wat een vechter ben jij
    Ik heb zelf geen kanker gehad maar heb wel de studie gedaan van brian peskin
    Het resultaat was dat bij mijn broer de darmkanker kwaadaardig heel snel weg was
    Ook een vriend van mij met prostaat in een te ver stadium reageerde goed
    Ook is belangrijk dat je zuiver voedsel eet waardoor je lever meer tijd over heeft voor herstel

    1. Dank voor je reactie, ik kom binnenkort weer met een blog over ketodieet, dat gaat nog wat verder dan wat Peskin zegt. Daar kun je veel baat bij hebben, maar als de finetuning mist, mis je net weer de boot…

      1. Beste G,
        Dank voor je suggestie, ik heb ongeveer 8 jaar gejuiced en dat was heel gezond en lekker ook, ik kan er een receptenboek over schrijven. Het heeft mijn gezondheid helaas niet op het pijl gebracht wat ik graag had willen zien. Het was dus tijd om ook het juicen eens tegen het licht te houden en dat heb ik gedaan. Op dit moment heb ik alle fruitsuikers uit mijn dieet geschrapt en maak ik ook geen groen smoothies meer omdat daar ook nog teveel koolhydraten in zitten, voor wat ik wil bereiken. Mijn dieet is nu ketonisch wat wil zeggen dat ik mij lichaam op vetverbranding heb gezet. Ik zal daar binnenkort over posten wat de achtergrond is van deze aanpak en waarom ik daar heil van verwacht in de het overwinnen van mijn kanker. Wordt vervolgd, liefs Linda

  3. Wat een opsteker! Ik lig met griep in mn verpleeghuisbedje en dit gedicht komt zomaar ineens binnen. Zo toepasselijk. Het geeft deze burger weer moed.

    Dank je Linda!

  4. “Ik ben lekker stout!” Ik leef al 3 1/2 jaar na de diagnose borstkanker zonder Pil Chemo en Bestraling. Wel de OP gehad om dat het gezwel na buiten kwam en ontstoken was. Het gaat goed ik doe van alles en ik eet van alles. Tegenwoordig keelpijn maar dat hebben ook de zogenaamde gezonde mensen.

  5. Hey lekker ding!

    Van jou verhaaltje word ik zo blij dat ik een liedje voor je zing.

    Ik ben het zat, ik ben het zat, ik ben het zat. Ook ik heb het met mezelf maar ook met de politiek nu helemaal gehad. Niet meer wil ik lijden en strijden maar mijzelf en anderen enkel nog verblijden.

    Dit jaar bereid ik dit heerlijke gerecht volgens mijn eigen recept. En heb ik de maaltijd klaar dan wordt dit recept naar al mijn vrienden en vriendinnen doorgeappt.

    Jonge dame, ik doe jouw recept vandaag nog in de reclame. Oh wat ben ik toch stout maar gelukkig wordt je van blijdschap minder oud.

    Ik verheug mij op het creeren van lange krullende gouden haren en ik weet, Ik ga DIT jaar een wonder baren!

    Van armoede treed ik rijkdom binnen en niet langer Pietje Mentaal Activeer ik nu ook mijn hart en al mijn zinnen.

    Oh wat wordt ik stout als ik denk dat ik mijn blijdschapboodschap de wereld in shout. Ik roep het van de daken dat mensen hun depressies mogen staken.

    We gaan nu onherroepelijk naar een Nieuwe Tijd ……

    Wordt vervolgd

    Frides, Zuidlaren

    Groetjes , ook aan je broertje!

    >—-Origineel Bericht—-

    1. Ha Linda,
      Wat is beter dan een hartekreet?
      Kort geleden kwam ik de namen dr Steven Gundry, dr Marc Micozzi en, in herhaling, dr Michael Klaper tegen: alledrie de moeite van het opzoeken meer dan waard, voor u en vele anderen.
      Iets langer geleden heb ik de naar zijn werk fietsende burgemeester van onze (kleine) stad gevraagd of hij wilde proberen hier een volgende ‘blue zone’ te realiseren. Hopelijk gaan meer mensen dat in hun stad ook voorleggen.
      Intussen kreeg ik positieve reacties van o.m. een arts die betrokken was bij een NL tvprogramma over goede voeding etc. en, heel recent, kwam bericht van de bluezoners in de VS dat ze bereid zijn hierheen te komen, voor de eerste keer buiten de VS mits er sponsoring is voor de kosten.
      Loma Linda is een der blue zones en tevens geheel rookvrij, dus ook buiten.en de stad waar
      dr Gundry hoogleraar hartchirurgie is geweest.voor zijn ommezwaai, mede om persoonlijke redenen.
      Tot slot: langere tijd geleden bedacht ik een rond huis met een binnentuin en een piramidedak als ecoproject, geinspireerd door Canadese kennissen. Ook daarvoor is belangstelling getoond van meerdere zijden. Piramiden hebben geneeskrachtige aspecten en een rond huis is eindeloos.
      Overigens vraag ik me af wat er goed is aan vlees op het bord.

      Iedereen een sprankelend 2017 gewenst!

      Margarita
      Evt. positieve reacties ivm blue zone project kunnen naar: bluezonechallenge@gmx.de

      1. Hai Margarita,
        Dat lijk me een geweldige initiatief waar ik zeer achtersta. Op het moment dat ik dit schrijf ben ik in Italië en heb vanochtend een volledig Eco Holzbau huis bezocht en dat heeft werkelijk een fantastisch atmosfeer. De namen die je noemt zal ik eens googlen. Ik ben op de hoogte van de blue zones en wat mogelijk maakt dat mensen zo lang leven. Mocht je daar een artikel over weten of over willen schijven stuur het me dan dan wil ik het plaatsen.
        En ja waarom vlees? Als je het niet nodig hebt en je darmflora is in staat om alle benodigde aminozuren te maken uit planteiwitten, dan zou je veganistisch zelfs kunnen leven. Ik weet 100% zeker dat ik niet over zo’n darmflora beschik. Bestudeer het werk van Dr. Kelly dan wordt het je duidelijk dat er 8 typen darmflora zijn. Alles kun je veranderen, maar kost jaren tijd. En soms alleen mogelijk met een feces transfusie.
        Liefs Linda

  6. Wat jij allemaal schrijft klopt, al die toestanden en problemen.
    Waar komen die vandaan?
    De gehele wereld ligt in de macht van Satan de duivel.
    Groeten van Jos.

    1. Beste Jos, wij zullen ons denken nog wat meer moeten vergroten voor we religies kunnen zien voor wat ze zijn en ook het krachtenspel wat gaande is helder kunnen waarnemen. Dan zal iedereen zijn eigen keuze definitief gaan en moeten maken.

  7. dag Linda,

    Dank voor je prachtige blog. ik kan me je reactie alleszins voorstellen.

    Heb je al eens gehoord van de 5 Biologische wetten? Even in het kort: alle ziektes hebben een emotionele oorzaak, ook kanker. Ik heb borstkanker gehad en kennis van deze wetten hebben mijn kijk hierop en ziektes in het algemeen gigantisch veranderd. Via deze site, Biologikanederland.nl zijn een aantal filmpjes te zien. Ik wil je vanzelfsprekend niets opdringen, maar ik wil je dit ook niet onthouden. [😊]

    Hartelijke groet,
    Erna

    http://www.ernaveneman.nl

    ________________________________

    1. Dank Erna, ik draag deze wetenschap al enige jaren in mijn hart en draag dat op mijn manier ook uit. Ik noem het liever oplossen van stress om dat elke therapie op zichzelf weer polariseert, zolang we elkaar nog niet precies kunnen uitleggen wat er gebeurt. Liefs linda

Geef een reactie

