Rust in het sprookjesbos!


Lieve mensen!

Het is alweer veel te lang geleden sinds ik mijn ervaringen met jullie heb gedeeld. Er gebeurt ook zo onwaarschijnlijk veel tegelijk in mijn leven dat ik nog niet altijd de rust heb om samen te vatten van alles wat is blijven hangen. Wat echt resoneert met me.

Laat ik eerst beginnen met te vertellen dat ik verhuisd ben van Soest naar Garderen. Van een periode vol met financiële stress, waarbij we gewoon veel te veel rente betaalden aan de bank, maar niet van de hypotheek konden afkomen zonder te verkopen, zitten we plotseling in het sprookjesbos in Garderen! Eind 2014 na veel soebatten waren Peter en ik het er over eens dat we het huis waar we 15 jaar met veel plezier hadden gewoond, wilden verkopen om aan onze torenhoge verplichtingen te kunnen ontsnappen. Het duurde uiteindelijk om allerlei reden nog tot eind van dat jaar voor we onze emoties bij onszelf en ook onze kinderen op orde hadden en we definitief de knoop doorhakten en het huis in december 2015 ook echt in de verkoop deden. Nu bijna een jaar geleden. En wat is er ontzettend veel ten goede veranderd!!

De nieuwe kopers wilden er in juni in en in juli zaten wij ineens in ons sprookjes bos!!!20161023_105737

Elke ochtend zien wij dit uitzicht veranderen, van nog fris groen in het voorjaar, tot nu goudgeel, met mist, wolken of ijle ochtendzon, elke ochtend staan we met verbazing elkaar aan te kijken! Wonen wij hier? Ja, wij hebben ongelooflijk geboft!

Je huis verkopen is niet leuk, zeker wanneer dit om financiële reden is. Maar wij zijn niet de enige en we maakten ons op voor een onzekere tijd waarbij we eerst maar zouden huren en dan eens kijken wat we eigenlijk echt wilden. Nu beiden midden vijftig, moet je gaan nadenken over pensioen en ouder worden. De bomen reiken ineens niet meer tot de hemel en je bent al blij als je zonder kleerscheuren je schamele pensioen haalt. Ondertussen dat ons huis in de verkoop was en keek ik dus zelf ook naar wat we zouden kunnen huren. Het werd me al snel duidelijk dat dit wel eens hele stap terug zou kunnen betekenen. Mijn vader zei altijd “overal wordt brood gebakken en overal wonen aardige mensen” om een van de vele verhuizingen die wij als kinderen meemaakten te verzachten. Ik stelde mij dan ook positief op en struinde Funda af op zoek naar die ene witte raaf. Ja, en dat is ook een uitspraak van mijn vader!

Al in februari of zo zag ik de boerderij in Garderen op Funda staan, prachtig in de sneeuw liggend met rieten dak en Veluwse luiken. Als dat toch eens haalbaar zou zijn? Ik maakte Garderen favoriet in mijn lijst en werkte de ene na de andere optie af, appartement in Den Haag 2 kamers? Nee, moet toch echt wel 3 slaapkamers zijn want we werken ook vanuit huis en de kinderen komen logeren. Tussenwoning in Utrecht nieuwbouw? Hoekhuis Apeldoorn, appartement, stadswoning, boerderij, boerderij, ja daar werden we eigenlijk het meest vrolijk van… maar we konden nog niets want het huis was nog niet verkocht. Zo keek ik van tijd tot tijd naar nog meer van hetzelfde op Funda maar er kwam niks voorbij waar ik blij van werd. In het voorjaar begonnen de bezichtiging gelukkig aan te trekken en na niet al te lange tijd hadden we beet. Het bleken voor ons de ideale kopers, ze wilden er snel in, hadden niet veel te zeuren en in Mei konden we dan ook handelen.

Ik kruip achter mijn laptop en zoek mijn lijst bij Funda weer op. De boerderij staat er nog op!! Ik overleg met Peter, is dit niet een geweldige kans zullen we hier een bezichtiging aanvragen? Gek, dat het nog steeds te huur staat na bijna 5 maanden?  Ik bel met de makelaar, van Hell makelaars in Amersfoort. Nou, dat is toepasselijk! We willen graag van de hel naar de hemel kunt u dat regelen? Ja, we mogen komen en twee dagen lopen we verbaasd door het huis. En kijken we om ons heen. Waarom heeft niemand dit nog willen huren? Ze zijn heel streng op nieuwe huurders en wij moeten aan de volgende eisen voldoen; 50 of liever 55 plus, geen inwonende kinderen, geen huisdieren en financieel betrouwbaar, dat wordt gecheckt. Alleen geen huisdieren is een domper, we hebben tenslotte een scheet van een hond, onze lieve Chili. Waar we allemaal dol op zijn.

img-20140713-wa0000Ik informeer tussen de regels naar de strengheid van deze eis, maar het blijkt al snel een breekijzer te zijn. Oef, dat valt tegen…we bespreken het met elkaar en ook met mijn familie, mijn broer wil de hond wel overnemen, hij heeft nog twee jonge kinderen en ik word in dezelfde week door een mevrouw in Soest aan gesproken terwijl ik Chili uitlaat en zij zegt waar hebben jullie die hond vandaan ik wil er ook zo eentje? En tot overmaat van ramp zeggen de kopers: “Eh die hond van jullie als die niet mee kan naar het huur huis?? Mag ze ook wel hier blijven!” Als we naar het sprookjesbos willen en rust willen dan zal het zonder Chili moeten.

Nu de kinderen uit huis zijn komt het uitlaten op ons samen aan en dat is eerlijk gezegd best een taak. We hebben een echte renner gekozen en met 3×20 minuutjes kom je er echt niet vanaf, dus lopen we elke dag altijd een lang stuk met haar en laten haar 4x per dag uit. We besluiten om mijn broer te vragen de hond over te nemen met de afspraak dat hij als we uiteindelijk ergens anders komen te wonen het er nog over kunnen hebben of ze terug komt. Maar ja zijn kinderen zijn al uit hun dak en roepen de heel dag Chili, chili! zie die ooit nog maar eens terug te krijgen zonder trauma! We besparen onze dochters die wel heel verdrietig zijn een trauma, doordat Chili in de familie blijft en we haar nog gewoon kunnen zien.

We besluiten dat het goed is en geven aan mijnheer van Hell door dat we graag naar Garderen komen. Vanaf juli ben ik in een totaal andere sfeer gekomen. De verhuizing heeft ons leven opgeruimd. Letterlijk hebben we veel spullen achter ons gelaten, weggegeven en opgeruimd, maar we hebben ook in onze relatie opgeruimd.

We wilden beiden niet het oude zeer van Soest meenemen naar Garderen. De eerste week van juli keek ik rond in de tuin en realiseerde me dat ik hier echt geland ben. Hier vind ik rust tussen de oude bomen en het weidse uitzicht. Ik was vergeten hoe belangrijk dat voor me is. Hier hebben we een perfecte basis gevonden voor onze beide activiteiten en kan ik helen en mijn wonden likken. Ik ben voorzichtig begonnen met mijn praktijk, om mensen van hun stress en trauma’s af te helpen. De klanten die al geweest zijn ervaren de enorme rust die van deze plek uitgaat en daardoor ook van ons en mij.

Ik vecht niet meer tegen kanker of mijn ziekte. Ik aanvaard mijn lijf zoals het is. Ik heb in Garderen de zwarte zalf opgeborgen en besloten mijn lijf op eigen kracht te laten genezen. En als dat nog een jaar duurt, dan is dat ook goed. Ik kan leven met een wond in mijn borst. Ik heb alles wat ik nodig heb.

In mijn volgende blog wil ik met jullie mijn Kankerhypothese delen. Na 9 jaar studie en experimenteren denk ik te weten wat kanker precies is.

Liefs Linda

16 thoughts on “Rust in het sprookjesbos!

  1. Hallo Linda, wat heerlijk voor jullie dat jullie zon mooie plek hebben gevonden!!! Heel veel geluk en gezondheid gewenst! Liefs Hieke

  2. Lieve linda, Heel heel hartelijk bedankt voor het delen van dit ozo mooie verhaal. Wat geweldig om te lezen. Ik word er gewoon blij van en voel me gesterkt in de weg die ik nu aan het bewandelen ben. Ik wens je alle geluk, gezondheid en vooral liefde toe. Met vriendelijke en hartelijke groeten Tjeerd

  3. mooi en inspirerend! Heel fijn dat je een mooi plek hebt met groen en rust. Nu wij nog. Wij willen zelf een huis gaan/laten bouwen of met meer mensen wonen in huizen va stro, leem en hennep. We gaan maandag kijken bij in Gelselar vlkbij Goor (Zutphen) iemand die al veel strobouwprojecten heeft gedaan

  4. Ik ben super blij voor jullie beiden, alleen jammer dat de hond niet mee kan. A house is not a home without a dog.
    Ik ben wel benieuwd naar je hypothese

  5. Fijn voor jullie natuurlijk, maar ik ook, ik wil ook een sprookjesbos…..Zal wel weer een smak geld kosten, dus stuur dat dan maar even op…Dank je wel!

    ________________________________

    1. Helaas gaat niet veel voor niks in dit land, maar wij hebben onze woonlasten kunnen halveren. Als je je wensen duidelijk uitspreekt en herhaald en het is positief geformuleerd dan kun je wonderen verwachten, ook jij.

Geef een reactie

