Power of the heart


Lieve mensen,

Ik heb al vele malen hier op mijn blog geschreven over de power of the mind. En dan bedoelde ik het denken. Hoe ver heb ik er naast kunnen zitten! In deze maatschappij is het brein gereduceerd tot het denkende deel ervan, wat niet meer is dan hooguit 10% van onze werkelijke brein vermogen. Die 10% heeft welliswaar een heel belangrijke functie om door patroon herkenning ons handelen aan te sturen, maar is compleet overgewaardeerd boven ons onderbewuste brein, waar al onze ervaringen en het echte weten door ontsloten kan worden.

Dat vele male grotere brein, waar we zo weinig van horen, kun je activeren door de stilte op te zoeken. Dat wil zeggen door het pratende, filterende ‘ego’ brein wat almaar roept, stop, ho, kijk uit! even tot zwijgen te brengen. Wat je dan hoort of ook wel ziet, is van een totale andere orde dan het op de rede en praten gebasseerde ‘ego’ brein. Wat het onderbewuste brein kan laten zien, speelt zich af in een andere dimensie van tijd en ruimte, waar we vlak voor onze slaap en bij het wakker worden mee verbonden zijn en waar we ons af toe wat van herinneren als ware het een droom.

Hier op mijn blog beschrijf ik zo’n ervaring wanneer ik ontdek dat ik kanker heb. Nu 7 jaar geleden. Ik word wakker met een gevoel dat ik mijn borst moet aanraken en als ik dat doe, schiet er een lichtflits door mijn hele lichaam heen die ik ‘zie’ en waarna ik mijzelf tegen mijzelf hoor zeggen: “Je hebt kanker!”

Maar op een manier dat de zin in 1x mijn bewustzijn in gaat.  Dus niet als woord voor woord, maar simultaan. Onmiddelijk neemt mijn pratende rationele brein het van mij over en zegt mij in afzonderlijke woorden dat dit onzin is, dat er een verklaring voor is, dat ik me niet moet opwinden, dat ik gek ben, dat ik weer moet gaan slapen…

Wat ik hierboven beschrijf is wat ik nu twee keer heb ervaren in een Ayahuasca ceremonie. De thee die je te drinken krijgt bevat DMT de stof die het dromen activeert en je helpt om het egobrein even te laten plaatsnemen ‘on the back seat’. Zodat je bij volle bewustzijn in contact kunt komen met dat grote brein, waarin je hele leven opgeslagen is en wat je onbewust stuurt.

Mijn ervaring de eerste keer met de helende werking van Ayahuasca is, dat ik al mijn inzichten die ik heb verworven in mijn leven maar niet volledig durfde te vertrouwen, bewaarheid zag. Twijfel transformeerde in 1x in weten. 100% weten!

Vanuit dat weten kwam een enorm rust over me. Voor het eerst in 7 jaar kon ik en mocht ik dan ook “ziek” zijn. Ik rolde me op in mijn dekbed en heb een paar uur lang alleen maar enorm gegaapt, vermoeidheid van jaren leek eruit te komen! Met elke gaap voelde ik me lichter worden, gelukkiger, dankbaarder. Ik ‘snapte’ ineens wat mijn ziekte eigenlijk is en hoe ikzelf mijn genezing in de weg sta. Ik snapte de onmetelijke intelligentie van het universum en hoe die zich aan ons kenbaar maakt via frequenties. Ik speelde met de tonen van de muziek en zag mijn vingers door de snaren van het universum bewegen waar de materie op de knooppunten zich vormt als kleine blokjes ministeck met de mooiste kleuren, zich steeds vormend naar mijn wil en ik hoorde steeds: “C’est le ton qui fait la musique”.

Want mag ik eigenlijk wel ten volle leven? Mag ik wel zijn en ruimte innemen? Of moet ik steeds van mezelf inschikken en plaats maken voor anderen? En verwacht ik dan ook wat terug voor mijn inschikkelijkheid en begrip?  En als ik dat niet krijg ben ik dan boos?

Hmm…ik ben naar de Ayahuasca op zoek gegaan omdat ik na 7 jaar supplementen en medicijn gebruik wel wist dat het wonder daar niet van te verwachten is en dat mijn ziekte iets met mijn mind te maken heeft. Nu weet ik dat dit ook nog te beperkt is geweest. Door de Ayahuasca kom je in contact met je ziel. Ik kwam thuis bij mezelf. Mijn innerlijke blije kind, dat onbevangen en onbevreesd de eerste jaren van haar leven de wereld in keek. En dat ik beetje bij beetje op het strafbankje heb gezet. En tegen zei: “doe normaal”

Zoals ook mijn moeder,vader, opa’s en oma’s en vrijwel iedereen die ik ken heel blij zijn als je “normaal” doet. Weer voelen dat je leeft, gebeurde mij toen ik mijn hart opende voor mijn eigen kind. Mijn Linnetje in haar blauwe jurkje met rode haarband, die mij met onuitputtelijke energie wenkte met haar te komen spelen en blij was dat ik haar eindelijk weer had opgezocht. Ik huilde tranen van geluk. Ik kon ineens het kind in mijn kinderen en in mijn man en vrienden ook zien. En iedereen die mij dierbaar is passeerde voor mijn ogen. Ik zag mijn moeder en vader voor wat ze zijn, zielen net als ik.

Ware liefde huist ook in mijn hart. Ik voelde wat dit betekent en dat we allemaal een zijn. Ik voelde mij een met alles. Ik ben eindelijk thuis.

Liefs linda

Wil je ook de mooiste droom van je leven beleven? Ga dan kijken op de website van http://www.mensenaandacht.nl

wil je weten hoe DMT  helend kan werken kijk dan hier https://vimeo.com/39251248

Ayahuasca Research from la madre on Vimeo.

En een wijze les van anita moorjani!

 

 

4 thoughts on “Power of the heart

  1. lieve Linda,

    Bedankt voor je mooie bericht. ja zo denk ik en voel ik ook. Fijn dat je je verhaal wilt delen met meer mensen. Mooi hoe je nu heel kort even 7 jaar ‘ziekte’ kan beschrijven in een paar zinnen. En ook mooi je ervaring met Ayarhuasca. Je klint door de mail steeds zachter en aardiger. Ik was wel geschrokken een paar jaar geleden van je ‘hardheid’. Ik ben heel blij dat je op dit pad bent gegaan.

    Wij drinken alleen nog fruitsappen en gaan maandag naar Duitsland voor de 5 dagen retraite met Jasmuheen. We hebben vorige nacht doorgewerkt. Ik heb twee van mijn boeken die Marthe vertaald heeft in het Engels op de computer bewerkt en de lay-out gedaan. Ze zijn erg mooi geworden! Mijn fotoboek Contact met de ziel en een muziekboek met de 4-stemmige muziek die wij zelf zingen, met ook de door mij gecomponeerde 4-stemmige affirmaties. De muzieknoten zijn prachtig getekend met potlood door mijn zus.

    We willen de boeken meenemen naar Duitsland, vandaar dat we maar even doorgaan. .

    We hebben deze week contact gehad met Rineke van den Berg. Zij bleek ons al te te hebben horen zingen op de avond over MMS bij jou. Erg grappig!. Doordat Marthe iets over haar zocht op het internet zijn we ‘per toeval’ op een filmpje over lichtvoeding gekomen. Daardoor hebben we het 8 dagen proces gedaan om voeding los te laten, nu ruim een jaar geleden. Ons leven is daarna op een nieuw punt gekomen, waar we heel erg aan toe waren. We hebben het gevoel in een stroomversnelling te zitten en te leven. We zijn heel actief, dat waren we al, maar nu voelt het veel vrijer en rijker. Ongelooflijk om zo voeding te mogen loslaten! En meer aan onszelf en zingen toe te komen

    Rineke heeft haar boek opgestuurd en ik heb mijn boek Contact met de ziel aan haar opgestuurd, een mooie ruil.

    We hebben wel vaker bijna niet geslapen omdat we hadden doorgewerkt, maar helemaal niet slapen is wel een erg leuke ervaring.

    We hebben gistermiddag heerlijk een uur in de tuin gelegen en geslapen en daarna gaan oefenen met zingen. Het (nog) steeds langzamer zingen geeft een diepe ervaring. Uiteindelijk nog Sanctus gezongen. Een prachtig muziekstuk 4-stemmig Het is een polyfoon stuk, dat wil zeggen, canon-achtig van Palestrina, één van de bekendste componisten uit de renaissance. Hij leefde in Italié. Het zal zeker nog een jaar duren voordat we dit stuk aan mensen zullen laten horen.

    Ik stuur het begin van Sanctus mee, heel langzaam gezongen, met de deur naar buiten open, je hoort in het begin de merels in onze tuin op de achtergrond.

    En nog een opname van 24 juni 2015 van een 4-stemmig lied dat ik heb gemaakt met een eigen tekst, van Mieke heeft een lammetje: Help elkaar sociaal te zijn, open zijn, blij te zijn. Leef vanuit je hart dan wordt je leven echt heel mooi.

    We hebben er een Engelse vertaling van gemaakt: Be together, share your dreams, openly, joyfully. Listen to your heart, it makes your life so wonderful.

    Fijn om zo mediterend met elkaar te mogen zingen. Hoe zuiverder we zingen, hoe meer boventonen, extra tonen, fluit, midden en lage tonen, die als je hele zuiver klinkt om je heen mee gaan doen. Ik heb je dat eerder had uitgelegd in een vorige mail.

    lieve groeten van ons vieren Leonoor

    Contact & muziek Leonoor, Marthe, Jeannette, Erik Billitonstraat 6 3531 HJ Utrecht 030-2942625 contactmuziek@lombok.nl http://www.contactmuziek.nl

  2. Ayahuasca sessies zijn niet- commercieel te doen in Amsterdam bij de Santo Daime kerk. Voor ongeveer 45 euro per sessie. Officieel zijn zij de enige die een uitzondering op de wet hebben.

  3. Citaat: “Ik snapte de onmetelijke intelligentie van het universum en hoe die zich aan ons kenbaar maakt via frequenties”.

    Omdat de werkelijkheid zoals wij haar ervaren vooral uit denkbeelden bestaat – onderzoek het maar! – zijn wij niet gescheiden van het universum. Er is zelfs geen millimeter afstand tussen ons en onze omgeving: we zijn altijd thuis.😉

Geef een reactie

