Mijn Borst Praat


Na het lezen van Linda’s post op facebook, was ik geïnspireerd om te antwoorden: ‘Levensverhaal en Borstkanker, ze zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden’. Even geïnspireerd en bezield lanceerde Monique van Saane op 11 november precies om 11 uur 11 haar blog “Mijn Borst Praat”. Een bijzondere naam, waarvan de betekenis in de loop van de tijd steeds duidelijker zal worden als je haar verhalen blijft volgen. Als medewerker aan Lida’s Blog heb ik de vrijheid genomen om haar verhaal hier te posten.

Monique van Saane: “Het is een blog met drie peilers: Borstkanker, de Camino, Persoonlijke Ontwikkeling. Drie onderwerpen die mij na aan het hart liggen en onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn.

Waarom dit blog? Ik heb de overtuiging dat mijn levenspad, mijn Camino, mij heeft gebracht waar ik nu ben, mij de ontwikkeling heeft aangeboden die ik nodig heb om te groeien en iets mag overdragen aan hen die zich herkennen in mijn verhaal. Op dat pad werd mij ook borstkanker aangereikt. Dat klinkt misschien alsof dat niet zo’n drama was en dat was het wél. Het was heel bijzonder om te mogen ervaren hoe het is als je de juiste mensen om je heen hebt, mensen die je inspireren om op zoek te gaan naar het verhaal achter de borstkanker. Het lichaam heeft een eigen taal en ik leerde ernaar te luisteren. Mijn borst heeft een verhaal. Ik heb het gehoord. Het was een wake-up call en daarom had het een functie.

De ontwikkeling, de inzichten, de confrontatie, het verdriet, de eenzaamheid. Ik heb het opgezocht en kracht bijgezet door in 2013 de Camino te lopen naar Santiago de Compostela in Noord Spanje. Wandelend stilgestaan bij alles wat er is. Door te ervaren hoe het is om volledig op jezelf en op je lichaam te moeten vertrouwen. Onafhankelijk van wie of wat dan ook. En dat maakt sterk en geeft kracht.

Op de homepage staat bovenaan de pagina “Jouw Camino”. Hierin lanceer ik het plan om volgend jaar de Camino te gaan lopen met een groep mensen (vrouwen maar óók mannen) die borstkanker hebben of hebben gehad.

Voel je vrij om mijn pagina te delen en te liken. Je doet mij er een heel groot plezier mee, want ik hoop dat zoveel mogelijk mensen dát uit mijn blog halen wat hen zou kunnen ondersteunen in hun eigen proces. Ik sta open voor feedback en vragen. Via “Mijn Borst Praat” kan dat.

Website: http://www.mijnborstpraat.nl

Mijn Borst Praat is een blog dat de relatie beschrijft tussen levensverhaal en borstkanker. Mijn Camino is synoniem voor mijn levenspad en persoonlijke ontwikkeling.

Geef een reactie

