Medische thermografie


Al enkele jaren weet ik van het bestaan van medische thermografie. Het is een mooie manier om (delen van) het lichaam te scannen en er bijv. een gezondheidsplan/behandelplan aan te hangen.

Medische thermografie wordt ook aangeboden voor de screening van kanker. Niet vanuit het reguliere circuit. Want in Nederland is dit nog geen ingeburgerde manier van scannen. Er is wel een bedrijf in Nederland met een onderzoek bezig geweest, e.e.a. ligt momenteel stil.

Wat heel belangrijk voor de meeste lezers hier is… dat zo’n scan een tumor alleen kan detecteren wanneer er sprake is van angio-invasie. Angio-invasie is toename van bloedvaten (aangelegd door de tumor) waardoor de tumor kan groeien. De thermografische scan meet nl. de warmte die deze extra bloedvaten afgeven.

Ik heb in de afgelopen jaren nogal wat pathologierapporten gelezen. En daaruit blijkt dat er veel mensen zijn met kanker zonder angio-invasie (incl. mijn eigen pathologie rapport). Deze mensen zouden dus vooraf niet gebaat zijn met een thermografische scan.

Ik wil hier uitdrukkelijk niet zeggen dat je zo’n scan niet moet doen. Het gaat er mij om dat je weet dat het geen 100% uitsluitsel geeft!

Wil je een thermografische scan, zoek dan vooraf goed uit waar je heen wilt. En stel vragen voorafgaand aan het onderzoek!

Lieve groet, Marie-José

 

11 thoughts on “Medische thermografie

  1. Beste Marieke,

    Ik was niet geagiteerd. Nu ben ik dat wel.
    Omslag in denkwijze…. die heb ik 20/30 jaar geleden al gemaakt. Je matigt je nogal wat aan!
    Je doet steeds aannames gebaseerd op wat?? Daar hou ik niet van.

    blz 209 t/m 211 komen NIET dicht bij wat ik bedoel. Ik heb het over TRAUMSA’S. Die moeten verwerkt en/of geïntegreerd worden. Opgeruimd worden. Emotionele balans verkrijg je niet door ‘lief te lachen’. Wees echt en doorvoel wat er van moment tot moment aanwezig is, zonder te verdringen en door erbij te blijven! Dit laatste is lastig en aan te leren. We vermijden pijn in onze cultuur. Een cultuur waar Batmanghelidj weinig weet van heeft, volgens mij…

    Jij noch Batmanghelidj noch ik hebben de waarheid in pacht voor een ander. Geef ajb ieder de ruimte en het respect die hij/zij nodig heeft.

    Ik heb geen zin me hier te moeten ‘verdedigen’… Toch wil ik graag wel toelichten dat ook ik voorstander ben van voldoende water drinken (per persoon bekeken gebaseerd op lichaamsgewicht) met sole (afwisselend verschillende typen volledig/ongeraffineerd zout). Maar dat heb ik al eerder geschreven….

    Einde discussie aub.

    Ik wens ook jouw oprecht veel succes bij alles wat je doet.
    Groet, Marie-José
    http://www.ohmpraktijk.nl

    1. Lieve Marie-Jose en Marieke,
      Ik zie dat jullie in een heftige discussie zijn beland? De ene theorie tegenover de andere? Laten we niet in deze gepolariseerde valkuil vallen! Alle kanker patiënten die ik heb zien genezen hebben zich suf gejuiced, maar ook aan hun trauma’s gewerkt. Onbewuste stress is net zo’n killer als dehydratatie.

      Het mooie aan sappen is dat ze een hoge concentratie basisch water bevatten, water van een kwaliteit die je normaal gesproken niet uit de kraan krijgt. Ik heb nu zo’n 8 weken zeker voor 75% geleefd op water (Kangen water met ph 9.5) en sap, verder max 10% eiwitten en verder zoveel mogelijk rauw. Maar ik heb ook een mega trauma verwerkt en opgeruimd.

      Het resultaat is dat mijn tumor aan het verdwijnen is en ik zou echt niet durven te beweren dat het door het 1 of het ander komt. Ik ben er ook nog niet dus ik moet nog even doorzetten. Het opruimen van mijn trauma heeft me vrolijker gemaakt, er is letterlijk een last van me afgevallen. Ik schrijf hier nog een blog over. Het water en sapvasten wat ik nu al meer dan 8 weken doe heeft me verlost van nog weer meer extra kilo’s en ik ben nu 57-58 kg net zoveel als toen ik 18 was. Volgens mij mijn natuurlijke gewicht. Rondom die tijd ben ik de pil gaan slikken, werd 5 kg zwaarder en dacht jaren lang dat 63 kg mijn natuurlijke gewicht is, nou nee weet zeker van niet!
      Nu ik terug ben op 58 komen er herinneringen terug over mijn relatie met mijn lichaam die ik kwijt was. Klinkt gek maar ik voel de energie van toen, het gemak waarmee mijn lijf toen nog mij in alles volgde. Het voelt bevrijdend, dus voor mij is het nog steeds het samenspel.

      1) ik denk dat het lichaam veel meer behoefte heeft aan vocht (en dat mag gewoon water zijn) dan aan wat voor liflafjes dan ook
      2) ik denk dat stress de killer is die je ontregeld zonder dat je er erg in hebt en je op het pad zet van alle verkeerde gewoontes en verslavingen…

      Voor mij is de cirkel hiermee rond, het een hoort bij het ander!
      Liefs Linda

      1. Mee eens!
        Misschien te vroeg voor champagne maar toch vast van harte gefeliciteerd met deze uitslag!

        Marieke

  2. Mooie aanvulling Marieke. Ik heb in mijn stuk alleen willen schrijven over medische thermografie. Daarbij gekozen om de angio-invasie regulier uit te leggen.

    Daarbij wil ik nogmaals uitdrukkelijk opmerken dat niet bij alle tumoren angio-invasie optreed.

    En ik wil graag opmerken dat er ook in het ‘niet’-reguliere cam circuit uitgegaan wordt van kanker uithongeren door de angiogenese tegen te gaan.

    Batmanghelidj staat hier haaks op andere denkwijzen, zoals bijv. deze: http://genezendvermogen.nl/kennisbank/kanker-en-voeding/angiogenese-en-kanker/
    Ik denk dat het hier belangrijk is dat ieder zijn/haar gevoel volgt.

    Eigenlijk hoort deze discussie niet hier thuis omdat het niet over het stuk gaat, maar over de uitleg van 1 gebruikte term.

    Ik wil de discussie hier dan ook niet voortzetten.

    Groetjes, Marie-José
    http://www.ohmpraktijk.nl

    1. Marie- José,

      Je hebt gelijk. Het klopt dat Batmanghelidj haaks op de reguliere opvattingen staat. Hij noemt het dan ook een paradigmaverschuiving.

      Wat is er mis met een discussie over een gebruikte term?

      Groetjes, Marieke

      1. Hi Marieke,

        Batmanghelidj staat ook haaks op andere CAM opvattingen.
        Als Batmanghelidj over dit item gelijk had… dan zouden alle tumoren angio-invasie hebben. En dat is niet zo.

        Met een discussie over een term is niets mis, alleen dan vind ik dat die niet hier maar onder andere tags gevoerd zou moeten worden.

        Ik ben geen aanhanger van 1 therapie. Ik probeer bij elk individu (incl. mezelf) uit verschillende bronnen te putten. En daarbij hoort voldoende water drinken.

        Wat doe je zelf nog naast Batmanghelidj?

        Groetjes, Marie-José
        http://www.ohmpraktijk.nl

      2. Marie -José,

        Wat betreft je tweede reactie,
        Ik begrijp hieruit dat je het boek (nog) niet gelezen hebt?

        Marieke

  3. Ik ben het niet eens met de opvatting dat angio-invasie wordt aangelegd door de tumor waardoor de tumor kan groeien.

    Om kankerweefsel aan te kunnen, moet het lichaam voor meer doorbloeding van het desbetreffende gebied zorgen. Onvoldoende doorbloeding en de lage zuurstofstroom zijn de voornaamste mechanismen voor de aanzet tot kankervorming van lokale cellen.
    Dit corrigeren door het vaatbed te vergroten door is de eerste stap bij het repareren van de schade. = angiogenese en dus een gezonde reactie.
    De commerciële geneeskunde heeft chemicaliën geproduceerd die angiogenese tegengaat.( met catastrofale gevolgen)
    Warmte in het tumorgebied daarentegen opent het vaatbed en zorgt zo voor betere doorbloeding, dus meer zuurstof.

    Angiogenese is niets anders dan de natuurlijke manier van het lichaam om de tumor aan te pakken.
    Verzadig het lichaam met water en maak het alkalisch om de afweermechanismen volledig te activeren.

    Dit alles te lezen in: Overgewicht Kanker Depressie
    hun gemeenschappelijke oorzaak & natuurlijke genezing door water
    Auteur: Dr. Fereydoon Batmanghelidj

    Marieke

    1. Waarom denk je dat ik dat boek (nog) niet heb gelezen, Marieke?
      Ik lees zo’n beetje alles wat los en vast zit over gezondheid. En dat al 20 jaar. EN!!! Ik vind nat het bekijken van de theorieën van Batmanghelidj, zijn theorie niet zaligmakend.

      1. ik tref onder alle ziektes en aandoeningen ook psychosomatische stukken aan.
      2. onder elke tumor zit m.i. een trauma.

      Waarom beantwoord je mijn eerder gestelde vraag niet? Ik mag al je vragen beantwoorden… en jij beantwoord de mijne niet??? Dat bevreemd me.

      Wat doe jij nog naast Batmanghelidj… of volg je blind hem?

      Groetjes, Marie-José
      http://www.ohmpraktijk.nl

      1. Ik zie dat je geagiteerd bent. Begrijpelijk… het is ook niet niks, zo’n omslag in denkwijze.

        Waarom ik denk dat je het boek niet hebt gelezen is het volgende:
        (ik citeer Batmanghelidj)
        “… Het ziekteproces gaat gewoon door als de innerlijke, chemische toestand van het lichaam niet optimaal is gemaakt door de ingrediënten die jij het geeft.
        Dus het terugdringen van kanker is te doen en mogelijk nog makkelijk ook, maar alleen als -naast water en zout- de juiste stappen worden gezet. Dat zijn: instelling, meditatie, liefde, lachen, vergeving.. ”
        zie blz. 209 t/m 211 Dit komt dichtbij wat jij bedoeld, denk ik

        En waarom? Dit alles heeft positieve invloed op de chemie van het lichaam. We hebben altijd geweten dat stress, en dan vooral aanhoudende stress, door verhoogde cortisolspiegels schadelijk is voor ons lichaam.
        Het gaat hier dus om een totaal concept.

        Sinds ik vanaf jan. 2013 extra water ben gaan drinken heb ik nooit meer hoofdpijn gehad, heb ik heel veel energie, is de pijn in mijn onderrug weg zie ik scherper, is mijn geheugen verbeterd, heb ik nooit meer last van een onrustig been, heb geen last van overgangsklachten meer, ben ik geestelijk veel rustiger en voor mij een hele belangrijke: de pijnlijke steken in mijn iets vergrootte borst zijn weg. De borst is weer normaal.

        Omdat suiker niet goed is voor het lichaam ben ik later ook koolhydraat-arm gaan eten. Dus meer eiwit en verzadigde vetten en basis -essentiële vetten. 8 kilo kwijt.
        Verder zorg ik dat ik dagelijks voldoende normale lichaamsbeweging heb. Fietsen, tuinieren, trappenlopen, wandelen, zwemmen e.d.

        Kankercellen overleven in een zuurstofarme, zure omgeving.Batmanghelidj staat hier niet alleen in.

        Ik heb van heel dichtbij meegemaakt wat chemo, bestraling in combinatie met diverse pillen met een mens doet. De artsen zaten met de handen in het haar. Nu begrijp ik waarom.
        Ik heb dit boek met mijn (reguliere)fysiologieboek van Bernards en Bouman er naast gelezen. Met andere woorden: ik wou graag exact weten hoe de celfysiologie in elkaar steekt. Mijn motto : Je moet de dingen eerst begrijpen voor je ze kan veranderen.

        Nog even dit: water en een beetje ongeraffineerd zout kosten bijna niets en heeft geen schadelijke bijwerkingen.De commerciële geneeskunde/farmaceutische industrie wordt er niet rijk van.
        .
        Een heel verhaal maar ik hoop je vraag zo voldoende te hebben beantwoord.

        Ik wens je oprecht veel succes verder bij alles wat je doet.

        Marieke

Geef een reactie

