Productinformatie levert Natufarm (MMS) waarschuwing op.


Onlangs heb ik – Steven en mederwerker aan Linda’s blog – een onverwacht bezoekje gekregen een Senior controleur bijzondere eten en drinkwaren van de Voedsel en Waren Autoriteit, onderdeel van het Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit. De persoon in kwestie kwam smorgens vroeg onaangekondigd bij mij aanbellen en vroeg me of hij even binnen mocht komen. Ik vond dat ongepast en vroeg hem in ’t vervolg een afspraak te maken. “Afspraken maken doen wij niet, antwoordde de man: “.. want dat geeft u tijd om uw straatje schoon te vegen en is voor ons de pakkans minder groot.”

Voila, een vriendelijk, beleefd, beschaafd, behulpzaam en informatief gesprek volgde, met mij in de voordeur en de inspecteur op de stoep. Uit het gesprek bleek dat reeds uit zijn inspectiegegevens was gebleken dat ‘in mijn bedrijf’ niet werd voldaan aan de wettelijke voorschriften, waardoor een overtreding werd begaan.

Een paar weken later lag een schriftelijke waarschuwing op de deurmat. “Tekstdelen uit de website bevatten vermeldingen die geen toegelaten claims zijn inzake ziekterisicobeperking als bedoeld in artikel 14 van de verordening (EG) nr. 1924/2006 van 20 december 2006 inzake voedings- en genezingsclaims voor levensmiddelen.”

Er volgde een schriftelijke waarschuwing; Door het gebruik van deze, op de internetsite aangetroffen vermeldingen werden Moringa Oleifera en MSM gepresenteerd als zijnde geschikt voor het genezen of voorkomen van een ziekte of gebrek bij de mens. Hieruit blijkt dat Moringa Oleifera en MSM geneesmiddelen zijn als bedoeld in artikel 1, eerste lid, onder b, van de geneesmiddelenwet. Deze overtreding dient met onmiddelijke ingang te worden opgeheven.

“Ik wil u erop wijzen dat de website niet uitputtend is beoordeeld, alle medische claims moeten verwijderd worden. Ik ga ervan uit dat u onmiddelijk maatregelen neemt zodat herhaling van de overtreding wordt voorkomen. Mocht bij een hercontrole blijken dat opnieuw niet aan de wettelijke voorschriften wordt voldaan, dan kan hiervan proces-verbaal worden opgemaakt en kan (kunnen) de geconstateerde overtreding(en) voor verdere afhandeling worden voorgelegd aan de Minister van VWS dan wel de Officier van Justitie.”

Tja.. Oké. Inmiddels is alle relavante informatie van de website verwijderd. Zoals mijn clienten weten: Ik geef kostenloos uitgebreid informatie en ondersteuning bij het gebruik van mms en supplementen. Dat gebeurt per telefoon en email. Op iedere pagina heb ik de volgende disclamer geplaatst: Informatieve vermeldingen kunnen op deze website niet meer plaatsvinden omdat ze kennelijk geen toegelaten claims bevatten inzake ziekterisicobeperking als bedoeld in artikel 14 van de Verordening (EG) nr. 1924/2006 van 20 december 2006 inzake voedings- en gezondheidsclaims voor levensmiddelen. Bel of email mij voor meer informatie over dit product. Tel: 0527611333 / 0684710309 en vraag naar Steven.

Groetjes allemaal!
Steven
http://www.natufarm.nl

 

10 thoughts on “Productinformatie levert Natufarm (MMS) waarschuwing op.

    1. Excuus voor mijn late reactie. Ik heb het erg druk de laatste tijd met werk en opvolgen van vragen en contatcten die op mij af komen ook via FB. Dit artikle gata over DCA en voor zover ik weet heeft DCA soortgelijk effect als MMS, maar in hoge doseringen kan het ook bijwerkingen hebben op het zenuwstelsel. Ik ben er om die reden nooit aan begonnen. Wel fijn dat het wordt onderzocht en hopenlijk kan dat onderzoek uitwijzen wat de juist dosering moet zijn om wel effect maar geen bijwerkingen te krijgen.

  1. hallo ik heb al verschillende keren aangegeven geen mails meer te willen ontvangen. het ging mij erom om ervaringen te lezen van een Linda. ik heb het gevoel dat die niet bestaat. bestaat ze wel, veel sterkte. maar wens geen commercieel gedoe. dus geen Linda’s blog meer alstublieft. bedankt.

    1. Beste a,
      Ik besta wel degelijk, ik weet alleen ook niet hoe je je kunt afmelden van de blog. Ik heb de vraag nog niet eerder gehad en heb al gezocht maar kan het zelf ook niet vinden. Ik zoek verder, misschien dat iemand raad weet. Moet ik een widget installeren? Staat er bij de berichten geen afmeld link? Ik laat het je weten.
      Linda

  2. ze zijn weer lekker bezig, de paleo site heeft ook al bezoek gehad, ze voelen zich blijkbaar bedreigd door alle positieve ervaringen! Stel je voor dat de ziektekosten omlaag kunnen! wat een eikels toch!

  3. Hallo Linda, dank je voor het toesturen van de informatie. Ik gebruik MMS elke avond voor ik ga slapen en weet 100 procent dat het mijn lichaam schoon houdt en mijn lichaam beter functioneert. Ik hoop dat vele net als mij er ook baat bij hebben, vr gr Brenda Date: Tue, 26 Aug 2014 12:09:13 +0000 To: brenda.boo@hotmail.com

  4. Steven, sorry dat dit gebeurt. Deze maatschappij is knettergek geworden. Gevestigde belangen worden te vuur en te zwaard verdedigd en goede nieuwe alternatieven worden bewust in de coulissen gehouden. DAT zou strafbaar moeten zijn. Mensen zijn geen schapen en kunnen zelf kiezen wat ze willen en waar ze hun informatie willen halen.
    Niet alleen moeten we (veel) betalen voor een gezondheidssysteem waar ik me in elk geval niet veilig in voel, ook mogen we geen informatie vergaren over mogelijkheden die wij prettiger vinden.
    Ik schaam me voor de betutteling en kortzichtigheid van degenen die in dit land blijkbaar eenzijdig de spelregels bepalen.

    1. Ik sluit me hier volledig bij aan. De mens kan zelf beslissen wat goed voor hem is. Overheden jagen mensen angst aan om hun macht te kunnen laten gelden. Daarom is er altijd slecht nieuws op TV…en kun je met verkiezingen scoren met meer blauw op straat…

Geef een reactie

