Vitamine C het beste medicijn?


In mijn zoektocht ben ik al vrij snel op de onnavolgbare werking van vitamine C terecht gekomen en ben dit hoog gedoseerd gaan gebruiken.  ook nu gebruik ik nog dagelijks 4-5 gram vitamine C.

tegenwoordig probeer ik zoveel mogelijk uit mijn voeding te halen en ontbijt met een smoothie met veel verschillende vruchten, groenten en zaden.

iedereen zou minstens 4 gr vitamine C per dag moeten innemen is mijn overtuiging. En als je ziek bent zoveel tot je er diarree van krijgt.  Na een MMS kuur is hoge dosering van vitamine C volgens mij de beste follow up. na de reiniging komt het weer de opbouw (je lichaam maakt uit vitamine  C o.a collageen) en het onderhoud (Je immuunsysteem maakt uit C waterstofperoxide om alle ziekmakers te doden)

Bijgaand een artikel dat ik je aanraadt onmiddellijk te lezen als je nog niet op de hoogte bent van de enorme gezondheidsvoordelen van vitamine C

http://www.wanttoknow.nl/inspiratie/haal-jij-wel-die-vitale-hoge-c/

En nog een link over tekort aan vitamine C en pardontitis , het gebrek aan collageen zorgt simpelweg voor het uitvallen van tanden en kiezen…

.http://vorige.nrc.nl/wetenschap/article1829411.ece

 

6 thoughts on “Vitamine C het beste medicijn?

  1. Hoi Linda,
    Ben weer terug van mijn borstoperatie, morgen krijg ik het gesprek met mijn oncoloog, wél weet ik al dat een een hormoonkuur krijg van vijf jaar.
    Hoe sta jij daar tegenover heb er al verschillende dingen over gelezen en daar heb ik óók zo mijn twijfels over.Is er iemand die me daar iets meer over kan vertellen, b.v.b. hartelijk bedankt, kus Karin.

  2. Ik heb C.M.L. (leukemie) en gebruik ook Vitamine C1000 extra en nog wat andere vitamines en mineralen. Goed blog, blijf je volgen.

  3. je kunt vitamine c verpakt in lechitine nemen dat heet liposomale inkapseling door de inkapseling wordt de vitamine veel beter in de bloedbaan ( en uiteindelijk in de cellen) opgenomen Inmiddels is ook vele andere vitamnine’s e.d. in liposomale verpakking te verkrijgen o.a. curcumine, gluthatione, Q 10, vit b 2-4 -6- 12 Allen worden beter opgenomen dan met een pilletje de voordelen spreken voor zich Overigens is het niet raadzaam mms en vit c tegelijk in te nemen omdat deze stoffen (paradoxaal) geheel tegengesteld inwerken op de cellen Indien ik moest kiezen ging ik voor een kuur vit c die mms heb ik een maand gebruikt ik kwam toevallig in het ziekenhuis terecht daar moest bloed worden onderzocht en bleek dat mijn lever zwaar geirriteerd was Ik ben gestopt met mms en na 2 weken waren de warden weer normaal dus helemaal zo zonder bijwerkingen is het ook niet en dat kan ook haast niet anders gezien de samenstelling groeten Henk

  4. Genoeg vitamines binnen krijgen betekend dat het lichaam meer stoffen heeft om aan het herstel van het lichaam te werken. Erg goede blog, ik weet zeker dat veel vrouwen een grote steun aan jou hebben.

  5. Het is niet voor niks dat je tijdens chemo geen extra vitamine C mag nemen.
    Nog 5x dan is de chemo klaar en ga ik vol aan de vitamine C.
    Nu neem ik voor het ontbijt een glas water met vers citroensap en en groene smoothie.
    Meer durf ik nu niet te doen want dan werkt de pacliataxel niet. En ik moest wel aan de chemo want anders was ik er nu niet. Het zat al in mijn hele lichaam en kon bijna niet ademhalen en lopen. Nu gaat het gelukkig weer.
    Ik lees nog steeds met belangstelling jouw blog.
    Groetjes Sandra

    1. Beste Sandra,

      Goed te horen dat je vitamine C neemt.
      Wanneer je nu aan de chemo bent kunt je daarnaast zeer goede resultaten boeken met je voeding. Ben je daar al mee bezig?
      Denk aan de essentiële vetzuren (omega-3 en omega-6) die je dagelijks dient te nemen vanwege hun vermogen om veel zuurstof aan te trekken (óók belangrijk voor de werking van de chemo), de dagelijkse ontgifting, het sterk verminderen van het aantal koolhydraten, het drinken van minimaal 10 glazen zuiver water, het innemen van de 6 essentiële mineralen, en het eten van voldoende (dierlijke) eiwitten en vetten.
      Ik zou je eventueel meer advies kunnen geven…….

      Met vriendelijke groet,

      Jack van Dijk
      Orthomoleculair therapeut

Geef een reactie

