Interview VROUW


Vandaag 4 oktober staat er een interview in de Telegraaf/VROUW over mijn aanpak met borstkanker.  Morgen zit de bijlage erbij in de losse verkoop.

Er komen veel reacties op het artikel in VROUW, vooral positief.  Zie de link hieronder. Ik denk dat de meeste mensen zo langzamerhand wel een betere behandeling verwachten dan chemo en bestraling. Je leest in de reacties de akelige bijwerkingen…

Mijn aanpak is zeker niet zo eenvoudig als je wijntje een keer overslaan, zoals een van de reacties terecht aangeeft. Het artikel staat helaas niet toe alle details van mijn onderzoek en ervaringen te delen. Voor wie mij goed kennen weten dat natuurlijk. Ik blijf bij mijn conclusie dat stress het meest rampzalige is voor je gezondheid, door die mindset functioneert je lichaam niet alleen totaal anders, maar kies je ook vaak nog eens voor de verkeerde oplossingen. Wat ik met dit interview vooral heb beoogt is dat ik mensen wil laten zien dat je een keus hebt.

Voor mij was en is dat een keuze voor kwaliteit van leven, ik hoop lang, maar zo niet dan heb ik er wel alles uit gehaald en heb ik vooral genoten!

Ik wens alle mensen met kanker heel veel sterkte en wijsheid.

Liefs Linda

Lees het volledige artikel in PDF: TelegraafVrouw

Lees het artikel (niet volledig) op de site van de telegraaf met alle reacties van lezers: klik hier

NB: de 45% overleving na 5 jaar betreft alle kanker gevallen, niet alleen borstkanker dat ligt inderdaad veel hoger. Ik zal de cijfers er nog eens bij pakken en er aan toe voegen.

7 thoughts on “Interview VROUW

  1. Geweldig stukje in VROUW! Ik bewaar het om het aan iedereen te laten lezen. Jij bent mijn voorbeeld geweest om mijn gevoel te volgen en ik heb er geen seconde spijt van. Blijf a.u.b. onderzoeken en probeer het met zoveel mogelijk mensen te delen.
    Groetjes, Silvana.

  2. Linda, wat mooi en inspirerend om je verhaal te lezen en hoe moedig van je om je pad te volgen en een pionier te zijn ondanks alle meningen van iedereen. Herkenbaar ook. Zelf ben ik bezig om mezelf te genezen van borderline en chronische ptss en merk dat hoe meer ik mijn eigen koers vaar en diep van binnen luister naar wat de bedoeling is voor mij en vooral daar ook naar handel, in iedere situatie opnieuw, het einde van mijn ziekte met rasse schreden naderbij komt. Ik wens je veel vertrouwen op je weg.
    Groetjes! Elise

  3. ha Linda, vond je stuk in vrouw fijn om te lezen! ik vind dat je gelijk hebt. en nu heb je een goede kwaliteit van leven. suc6 en ik blijf je volgen!

  4. In Nederland overleeft 60 % van alle kanker patiënten zijn ziekte en niet 45 %. En bij borstkanker zijn de overlevingskansen vaak veel hoger.
    Chemobehandelingen helpen overall maar in 25 % van de gevallen. Dat geven de artsen zelf ook aan.

  5. Hoi Linda,
    Wat mooi dat er weer een artikel staat in de Telegraaf over dit belangrijke onderwerp!
    Ik vind het wel belangrijk dat er ook nog meer informatie komt over de uitgangspositie van de mensen die het ( ook) alternatief aanpakken . Het is immers een totaal andere zaak als je al na operatie 85 % hebt om het te overleven dan dat na operatie blijkt dat er bijvoorbeeld ook lympheklieren zijn aangetast en je overlevingskans maar 35 % kans is. Ik denk wel dat in alle gevallen de alternatieve behandeling kan werken maar kan me ook voorstellen dat een combinatie ook ged kan zijn.
    Daarnaast is wat mij betreft de belangrijkste boodschap dat je je echt realiseert dat het JOUW leven is, dat je maar een keer leeft ( misschien wel vaker maar dat weet je nu niet) en dat jij recht hebt om jouw leven in te richten en te leiden zoals dat voor jou belangrijk is, dat maakt de overlevingskans volgens mij sowieso al groter! Dan is het stress niveau natuurlijk veel lager en zoals jij al terecht zegt …. Dat zou weleens de belangrijkste factor aan genezing kunnen zijn.
    Groetjes,
    Wouthiera

Geef een reactie

