Vrijheid van meningsuiting?


Beste mensen!

In navolging van een aantal andere sites, zoals de nieuwsbrief van Henk Mutsaerts en de Hoogste tijd ben ik van mening dat het risico’s met zich meebrengt voor mij om op deze blog te vermelden waar de middelen die ik aanraad te krijgen zijn. Daarom zal ik helaas de links moeten verwijderen die op mijn blog te vinden zijn en deze vervangen door een aanwijzing om te googelen…

Zo kan ik melden dat wanneer u geinteresseerd bent in een op mijn blog vermelde reinigingskuur u de mogelijkheid heeft om te googelen op:

meditech europ, natufarm, heel bewust of nulpuntenergie

Op plaatsen op mijn blog waar nu nog een rechtstreekse vermelding staan ben ik helaas genoodzaakt deze te verwijderen.

 
De Codex Alimentarius die vanaf 14 december van kracht is legt mijn deze beperkingen op! 

  • Als op een website een medische claim aangaande voeding staat, mag niet elders op die site informatie staan over het product of een ingrediënt.
  • Een website met levensmiddelen mag niet door middel van een link verwijzen naar pagina’s buiten de website met medische informatie die betrekking heeft op deze producten.
  • Het maakt niet uit wat de aard is van die medische informatie: ook een link naar een pagina van een medisch wetenschappelijk vakblad wordt door de NVWA (Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit) als een ontoelaatbare medische claim beschouwd.
  • Ook medische claims bij producten in de vorm van een chatbox op internet zijn verboden. Er staat een boete op van 30.500 euro.

Mocht iemand mij op dit punt kunnen adviseren  hoe hiermee is om te gaan, dan hoor ik het graag!
De wereld op zijn kop!

Linda

6 thoughts on “Vrijheid van meningsuiting?

  1. Dit is een heksenjacht, ontketend op alles wat natuurlijk en gezond is! Het is een duivels (geregisseerd) plan of… ze zijn volslagen gek geworden!? Ik houd het op beiden! Hoe lang moeten wij deze bizarre en ontoelaatbare waanzin nog tolereren?

    Op mijn website (zie hieronder) een overzicht van deze krankzinnige actualiteit inclusief deze petitie: http://petities.nl/petitie/burgerinitiatief-handen-af-van-supplementen-vrijheid-van-meningsuiting-en-pers ter ondertekening.

    Ton Claessen (67), lid/mede-initiatiefnemer landelijke Werkgroep Welzijn Kankerpatienten (WWK): http://wapensindestrijdtegenkanker.blogspot.nl/

  2. vraag 1: Ben je ook strafbaar als je op twitter verwijst naar artikelen (buiten nederland) die verwijzen naar teksten die in nederland verboden zouden zijn?

    vraag 2: de griepprik is niet hoog wetenschappelijk aantoonbaar (met dubbelblind onderzoek) beschermend tegen griep, zeker niet voor specifieke doelgroepen. Krijg je ook een boete als je die aanprijst?

  3. Teken in ieder geval de petitie van Earth-Matters. http://petities.nl/petitie/burgerinitiatief-handen-af-van-supplementen-vrijheid-van-meningsuiting-en-pers

    Maak daarnaast ook bekend hoe de regels tot stand kwamen. Deze staan namelijk niet in de krant. http://vimeo.com/55599757

    Je ziet dus hoe belangrijk de media zijn en hoe de conventionele media het enorm laten afweten in deze. Daar moet als eerste veel aandacht voor komen, daarna kunnen we weer verder.

  4. Dit gaat inderdaad tegen de vrijheid van meningsuiting in en dus is de Codex Alimentarius strafbaar en niet de blogger of journalist.

    Ik zou me niet bang laten maken en angst laten aanjagen door de NVWA al roepen ze dat ze boete’s gaan geven, misschien een idee om bv een politieke partij aan te schrijven of een advocaat maar laat het er iig niet bij zitten.

Geef een reactie

