375 borstkankergevallen per jaar onnodig behandeld


Lieve mensen!
Bijgaand de link naar het artikel in Trouw over onnodige behandeling van vrouwen ten gevolgen van de preventieve borstkanker screening…Het zou 775 doden voorkomen maar tevens 375 vrouwen onnodig diagnosticeren met borstkanker. Sorry mevrouw, voor de chemo en bestraling, maar u heeft helaas geen kanker?

Artikel in Trouw: 375 borstkankergevallen per jaar onnodig behandeld

In het artikel wordt opnieuw melding gemaakt van het onderzoek dat het Cochrane institute ook dit jaar publiceerde:

Professor Peter Götzsche van het Nordic Cochrane Institute bestudeerd al jaren de data van de eerste proeven met borstkankeronderzoek. Hij vindt dat de nadelen van de screening de voordelen teniet doen en gelooft niet dat het risico om te overlijden aan borstkanker met 20% wordt gereduceerd door het onderzoek, zegt hij tegen The Guardian.

Over de schadelijk gevolgen van mammografien kun je hier van alles lezen:
De schadelijke effecten van een mammografie

Bezint dus eer u begint!

13 thoughts on “375 borstkankergevallen per jaar onnodig behandeld

  1. Beste Linda,

    Ja, als ik deze blog eerder had ontdekt……… maar ja.
    Ik ben er enorm sterker uit gekomen en dat blijkt wel uit de controle die ik moest laten doen nu. 3 maanden na de operatie. Ik heb een goed gesprek gehad en ze weten heeeeeel goed hoe ik erover denk!!!
    Controle was trouwens prima; lidteken, lymfelieren en borst bevoeld: mag volgend jaar juni terug komen, mits ik niet zelf iets ontdek, natuurlijk.
    En in de tussentijd geef ik jouw blog door aan iedereen die ik er maar mee kan helpen!!

    Groetjes en een fijn weekend!
    Silvana.

    1. Beste Silvana!
      Ja, als we alles van te voren wisten? Wat een oersaai leven zou dat zijn! Volgens mij gaat het daar niet om, het gaat om de reis en we krijgen allemaal de lessen voor onze neus die we zelf uiteindelijk het best herkennen. Mensen die kanker krijgen vragen teveel van zichzelf is mijn overtuiging. Of het nou fysiek is of emotioneel of allebei, ergens raakt het lichaam in een tekort toestand. Het is de kunst erachter te komen waarmee jij jezelf tekort doet en hoe dit resulteert in een ongezonde leefstijl. Althans voor jouw lichaam! Want het is een heel individueel verhaal, waar wel wat grote lijnen in zijn te ontdekken, maar op patient niveau zal iedereen een ander behandelplan voor zichzelf moeten ontwikkelen.
      Mijn ervaring is dat je dan heel veel moet willen leren en je open moet stellen voor kennis en deze kennis moet leren toepassen op je eigen lichaam. Om vervolgens heel goed te luisteren naar de reactie van je lichaam. Die focus bij jezelf leggen is voor veel mensen die gewend zijn zichzelf weg te cijferen een stevige uitdaging…
      Liefs Linda

      1. Beste Linda,

        Het is een heel ingewikkelde materie maar zoals je het beschrijft……de spijker op zijn kop!

        Vriendelijke groeten,
        Silvana.

  2. Beste Linda,

    graag wil ik je verwijzen naar pubmed de medische bibliotheek van USA.
    Wat je op deze site kan vinden zijn wetenschappelijke rapporten van universteiten van onderzoek naar de vrucht mangosteen.
    Ik gebruik het nu 5 jaar elke dag en het heeft me veel geholpen met gezondheid in het algemeen.
    Persoonlijk ken ik iemand die 7 jaar geleden stembandkanker had.
    Operatie was geen optie voor hem omdat de kans groot was dat zijn stem verloren zou gaan. Na lang zoeken kwam hij mangosteen tegen en heeft een pittige kuur hiermee gedaan en gebruikt het nu dagelijks als onderhoud. Ik heb veel ervaringen van gebruikers in mijn database en wil deze wel met jullie delen, maar dat doe ik alleen via mail.
    De man waarover ik het heb wil zijn ervaringen met mangosteen ook persoonlijk vertellen als je dat zou willen. Contact gaat via mij.

    1. Catrien,
      Het MARIA Imaging System werkt volgens de UWB of Ultra Wide Band, met frequenties tussen 30 MHz en 10,6 GHz. Ook dit valt onder elektrosmog en is (gevaarlijke) straling voor het menselijk lichaam…..

      Met vriendelijke groet,

      Jack van Dijk
      Orthomoleculair therapeut

  3. Echt afschuwelijk. Moet je eens kijken wat een ellende, angst en stress dat geeft bij vrouwen en hun naasten.. Alsof het niets is, operaties, amputaties, bestralingen en chemo’s.. Dit is onacceptabel, dat is geen verbetering van gezondheidszorg.

    1. Ja Jack,
      Het is echt vreselijk als we mensen onnodig gaan behandelen, wat een stress! Dit soort onzorgvuldigheid zou nergens anders in de samenleving worden geaccepteerd. Een fabrikant van TV’s die 775 werkende en 375 niet werkende TV’s verkoopt is snel failliet! Dat pikken we uiteraard niet of een bakker die ons 775 broden verkoopt die eetbaar zijn en 375 waar een dooie muis in zit??? Weg ermee!
      Dus waarom laten we ons dan toch screenen?

      1. Ja, en dan laat je je screenen en een echo maken…….kunnen ze er niets op zien wat duidt op een tumor! Dan moet er een punctie aan te pas komen en dan krijg je het bericht dat je borst eraf moet……… waar ik steeds meer mijn twijfel over heb. Maar ja, gedane zaken nemen geen keer, helaas. Wie zegt mij dat die punctie op zich geen schade aanricht…….op deze vraag hebben ze mij tot nu toe geen direct antwoord gegeven.

      2. Beste Silvana,
        Ik hoor het zo vaak en veel vrouwen hebben twijfel over de punctie. In veel gevallen overbodig omdat ze op de mammografie en/of echo al meer dan 95% zekerheid hebben. De punctie verspreid het tumorweefsel, iedereen die zegt dat dat niet zo is snapt niets van de weg die de holle naald aflegt en hoe het een hapje uit je weefsel neemt… door gezond weefsel, door de tumor en er weer uit en door gezond weefsel en dan de omgekeerde weg terug terwijl de naald zich rond draait…

        Als men geen tumor kan zien, wat is er dan aan de hand?
        Als men wat kalkspatjes ziet en puncties gaat nemen en daarin kankercellen ontdekt, heb je ineens een multifocale tumor en het protocol daarvoor is: amputatie.

        Waarom???? Waarom niet wachten? Een tumor is iets anders dan een DCIS die eventueel een tumor zou kunnen worden. Of niet, die kans is er ook nog altijd!! Dus waarom zo vroeg ingrijpen en zo rigoreus?

        Ik wil het antwoord niet geven het is te kwetsend. Daarom schrijf ik deze blog. Om vrouwen ervan te behoeden.
        Het had mij ook kunnen overkomen, door fouten ben ik twee keer borstbesparend geopereerd en heb ik mijn borst nog. Hadden ze geen fouten gemaakt dan was ik ook gedagnoticeerd met een multifocale tumor en had ik waarschijnlijk ook toegestemd, ik wist toen nog van niks!

        Mijn advies neem niet te snel een beslissing, denk rustig na en ga op zoek naar antwoorden. Als je op deze blog bent aangekomen dan ben je al op de goede weg en kun je jezelf heel veel ellende besparen.
        Sterkte aan alle vrouwen die deze vreselijke verminking moeten doorstaan. Maar laat je niet klein krijgen! Schoonheid kent vele, vele kanten.

        Liefs Linda

Geef een reactie

