Wat is de oorzaak van kanker?


Beste mensen,

Ik had jullie nog een samenvatting beloofd van mijn ervaringen op de lezing van Brian Peskin, maar nu bereikt mij een verslag van Ton Claessen waar ik eigenlijk weining aan heb toe te voegen.

Behalve dat Peskin nadrukkelijk aangeeft dat het om de basis  Omega 3 en Omgena 6 vetten gaat. respectievelijk Alfa-linoleen zuur (ALA) en linolzuur (LA). Dat laatste ken je van Becel margarine, maar dat is dan ook het enige goede van de hele margarine, de rest is gif!

Waar zit omega 3 in?
Linoleenzuur zit in sommige plantaardige oliën. De belangrijkste bronnen zijn met tussen haakjes het percentage α-linoleenzuur: lijnzaadolie (55%), Sacha-Inchi-olie (48%), Chiazaad (18%), walnoten (10%), rijstolie (1%) en verder in geringe mate in groene bladgroenten. Er is ook een type saffloer met zaden waarin 10% linoleenzuur voorkomt. De lange-keten-n-3-vetzuren, die het lichaam uit linoleenzuur maakt, zitten in vlees, vis en visolie.

Waar zit omega 6 in?
Saffloerolie heeft van alle planten het hoogste gehalte aan linolzuur (ca. 65–70%). Zonnebloemolie bevat afhankelijk van het zonnebloemenras tot 63%. Hennepolie bevat 50-70% en rijstolie 39%. Olijfolie bevat slechts 8% linolzuur. Arachidonzuur en de andere langketen n-6 vetzuren komen voor in vlees. Neem uiteraard alleen biologisch vlees.

Zoek altijd naar onbewerkte (koudgeperste) olien! Het verhitten leidt tot een volledig andere structuur!  Dat is het ook belangrijkste bezwaar van de visolie capsules die door Peskin worden afgeraden.

De bijdrage van Ton Claessen:

OORZAAK KANKER ALLANG BEKEND EN GENEZEN AL BIJNA 100 JAAR MOGELIJK!

Bij lezing van prof. Brian Peskin (maandag 18 juni 2012) liet de Nederlandse pers masaal verstek gaan, niemand aanwezig! Geen enkel gezondheid magazine, traditionele gezondheid website, geen radio, geen TV. Een bericht hierover (lezing) op nujij.nl -jouw nieuws telt- was binnen 24 uur verwijderd! Gezondheid en ziektes voorkomen en overwinnen kan zo simpel zijn,  maar… dit mogen zo weinig mogelijk mensen weten in onze farmaceutische en geïndustrialiseerde voedingswereld.

Op gezondheidradio: http://www.uitdaging.net/SLOG_podcast_2012.html is al aandacht besteed aan de lezing en de komende twee weken wordt de hele presentatie + vraag en antwoord uurtje hierop uitgezonden. We rekenen op de lezers om dit nieuws masaal via sociale media te verspreiden!

Zeer goede punten die prof. Peskin maandagavond 18 juni 2012 heeft aangehaald (conclusie Mike Donkers):

Er is helemaal niet meer onderzoek nodig naar de oorzaak en oplossing van kanker. We weten het allang maar kijken voortdurend de andere kant op. De primaire oorzaak is ZUURSTOFTEKORT (op celniveau). Dit is door de Duitse biochemicus Otto Warburg al voor 1930 ontdekt. We hadden de toen opkomende kankerepidemie in de kiem kunnen smoren, maar oncologen leren op hun opleiding niets over Warburg en als ze er al over gehoord hebben dan worden zijn bevindingen naar het rijk der fabelen verwezen.

De celwand is het allerbelangrijkst. Deze wordt opgebouwd uit vetten en eiwitten, maar alleen de vetten en eiwitten die JIJ eet. De vetten waaruit de celwand wordt opgebouwd zijn verzadigd vet en essentiele vetzuren (omega-3 en omega-6). Deze celwand moet zuurstoftoevoer naar de cel toelaten en afvoer van afvalstoffen uit de cel.

De PRIMAIRE OORZAAK van kanker is dus zuurstoftekort in de cel. ALLE andere genoemde symptomen die gezien worden als oorzaak van kanker zijn SECUNDAIR en leiden naar de primaire oorzaak, namelijk zuurstoftekort.

Je voeding baseren op minimaal 60% koolhydraten, zoals de westerse overheden de bevolking adviseren, is contraproductief en werkt kanker in de hand. Kanker voedt zich namelijk. d.m.v. melkzuurfermentatie (vergisting) van glucose en koolhydraten worden in het bloed omgezet in glucose.

Bewerkte plantaardige olien/vetten (maisolie, zonnebloemolie, margarine, halvarine) dekken de celwand af, waardoor deze luchtdicht wordt en er zuurstoftekort in de cel ontstaat. Daarnaast zorgen ze voor ontstekingen en gevaarlijke bloedproppen.

Heel veel zuurstofcapaciteit van het lichaam gaat op aan verwoede pogingen om ongewenste (bewerkte) vetten/olien en overdadige glucose uit het bloed te verwijderen. Het lichaam probeert deze weg te branden (oxideren) d.m.v. ontstekingen. Dit is een op zuurstof gebaseerd proces en gaat ten koste van de celademhaling, waar de zuurstof eigenlijk voor bedoeld is!

Lees verder bij: http://www.uitdaging.net/gezond/Alpe_d_HuZes_opgeven_is_geen_optie.html

Als we (niet) weten dat 60% zuurstofgebrek op celniveau leidt tot kankercellen, hoe noemen we dan 50%, 40%, 30% zuurstofgebrek? Juist ja, al die andere chronische ziektes: diabetes, hart- en vaatziekte, artritis, etc. De natuur maakt geen fouten, wij maken fouten door te denken het beter te weten.

Ton Claessen (66) lid/mede initiatiefnemer landelijke Werkgroep Welzijn Kankerpatienten (WWK): http://welzijnkanker.nl/index.htm en tevens webmaster van: http://wapensindestrijdtegenkanker.blogspot.nl/

26 thoughts on “Wat is de oorzaak van kanker?

  1. Hallo! Als u kanker krijgt/heeft stop dan onmiddellijk met consumptie van ALLE dierlijke producten, ook zuivel+kaas, kip+eieren, vis, vlees en ga voor VERSE gezonde volledige en onbewerkte evenwichtige gevarieerde biologische plantaardige voeding! Ga over op VERS fruit, groente, noten, zaden, volkoren granen, bonen, enz. Beter zijn de plantaardige vlees- en zuivel vervangers. Stop ook met hoge temperaturen zoals bij wokken, grillen, BBQ en vetten die boven het rookpunt zeer giftig worden. Vitamines en enzymen enz. worden stuk gekookt, gezonde sappen worden weggegooid. Stop ook met plastic verpakkingen en blik voor olie en drankjes en teflon pannen met hun hormoon verstorende stoffen. Stop met suiker en teveel zout. Ook teveel olie is ongezond. Probeer in realistische natuurlijke porties te denken zoals mensen al duizenden jaren eten. Hedendaagse supermarkten met hun vele kunstmatige rommel bestonden vroeger niet. Luister niet naar de onzin en leugens van de industrie en eet hun op den duur ziekmakende rommel niet.
    Honderden nieuwe en oude wetenschappelijke onderzoeksresultaten van over de gehele wereld uitgevoerd in universiteiten en individuele onderzoeksinstituten wijzen allen in dezelfde richting! Zie bv. de geweldige non-profit website van dr. Michael Greger USA, die wekelijks wetenschappelijk onderbouwde nieuwe health topics bespreekt.
    http://nutritionfacts.org

    MVG Harald B. Voorburg 3.12.2015

    1. Beste Harald dank voor je aanvulling en aansporing. Ik deel je visie niet helemaal. Lees daarvoor eens de studie die dr kelly met 33.000 kanker patiënten heeft gedaan. Hij moest constateren dat afhankelijk van de darmflora bepaalt moet worden of een veganistisch dieet kan werken. Hij heeft uiteindelijk, omdat mensen dreigden te overlijden aan een veganiatisch dieet zijn visie moeten herzien. Ik heb het al vaak gezegd het blijft zoeken naar het optimum voor elk mens. Maar ik zou jouw dieet altijd proberen tenminste 6-8 weken vol te houden.

      1. Hallo Linda,

        zelf ben ik gelukkig niet ziek, maar ben wel al 22 jaar vegetariër en 1.5 jaar veganist. Dus geen zuivel (kaas, boter, melk en yoghurt) en geen eieren! Dus 100% planteneter! Heb mij nog nooit zo goed gevoeld; lage bloeddruk <120/80, beter zien, jaren geen griep/verkoudheid meer gehad. BMI 21.4.
        Ik ga nooit meer terug naar dierlijke voeding!

        Kijk naar de onderzoeksresultaten bij http://nutritionfacts.org/ en zie waarom en hoe dit werkt. De onderzoeksresultaten van vele studies worden uitgelegd. Sommige oudere video's zijn vertaald naar het Nederlands. Zelf inschakelen per video.

        Het gaat globaal om de schadelijkheid van deze factoren:

        DIERLIJKE
        – VERZADIGDE VETTEN EN TRANSVETTEN (killer fats)
        – EIWITTEN
        – HORMONEN (oestrogeen, Estrogenic Cooked Meat Carcinogens.)
        – BACTERIËN
        – SCHADELIJKE MOLECULEN EN CHEMISCHE REACTIES ONTSTAAN MET SCHADELIJKE DARMBACTERIËN (schadelijke darmbacteriën die een planteneter niet heeft)
        – VIRUSSEN (o.a. HPV, enz.)
        – Giftige bijproducten zoals: TMAO (giftig+kanker), IGF-1 (kanker groeihormoon), heem-ijzer in vlees (pro-oxidant+kanker), carnitine&choline (kanker). cholesterol, methionine is hier vooral te vinden in vis, kip, eieren, rood vlees en melk.

        &

        – INDUSTRIEEL GIF en blauw-groene algen-gif in dieren via hun voeding
        – Inentingen van dieren
        – VERKEERDE VOEDSELBEREIDINGSTECHNIEKEN EN VERLIES VAN FYTONUTRIËNTEN, VITAMINEN
        – TE HOGE TEMPERATUREN

        Laat je geen sprookjes door de belanghebbende voedingsindustrie aanpraten die niet goed wetenschappelijk zijn onderbouwd door meerdere studies. We horen/zien dagelijks massa's grove leugens via de reclame en de bio-industrie. Het is walgelijk.

        Gezond plantaardig eten is een leerproces.
        Ik ga dus voor 100% Plant-Aardig!
        Hippocrates: Laat uw voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voeding!

        Met vriendelijke groet en beterschap voor diegenen die ziek zijn!
        Harald

      2. Hai harald, Ik deel je mening over dierlijke producten op vele vkakken en met name de shit die die dieren al te verwerken hebben gehad voor ze of hun producten op ons bord konen. Verschrikkelijk en ronduit smerig als je erover nadenkt. Ik ken nutrionalfacts en volg ze al jaren. Heb er al veel aangehad. Zoals de onzin over fruitsuikers, voor de meeste althans. ook deel ik je ervaring van beter zicht en het verdwijnen van vele ongemakken met het aanpassen van je voeding naar meer rauwe groenten en fruit. Ik kan je aanraden om het onbekende werk van pythagoras te bestuderen. Hieruit is de hygienisten beweging ontstaan. Hij spreekt over de slachting van dieren toegestaan en aangemoedigd door de kerk om de mens in zonde te laten leven en dus afhankelijk te maken van de kerk. Ik voel dat mijn idee over de noodzaak van dierlijk voedsel diep geworteld is. Ik val ook enorm af als ik vegan eet. Daar ben ik van geschrokken en voelde ik mij heel zwak bij. Ik zit iig voor deze laatste weken op een vegan en suikervrij dieet. Ik eet al jaren 90% vegetarisch. Maar dat was niet genoeg om beter te worden. Nu dus geheel vegan en tot nu toe gaat het goed en behoud ik mijn kracht. Waarom ik hiertoe besloten heb schrijf ik  binnenkort op mijn blog. Laten we contact houden! 

        Verzonden vanaf Samsung Mobile.

      3. Ik kan niet nalaten hier ook een reactie te plaatsen. Ik heb zelf veel met voeding geëxperimenteerd en was o.a. 6 maanden veganist. Kilo’s biologische groenten, zilvervlieslijst, bonen, linzen……noem het hele lijstje maar op. Geen dierlijke producten. Ik heb me nog nooit zo beroerd gevoeld. Het is mijns inziens geen natuurlijk eetpatroon voor de mens, want zover ik weet, bestaat er geen enkele veganistische samenleving / veganistisch volk op onze planeet. Het is duidelijk dat veganistisch eten niet bij iedereen dezelfde uitwerking heeft. Voor hen die misschien dezelfde symptomen ervaren, kijk eens bij http://www.beyondveg.com en vorm je eigen oordeel.

      4. He John,
        Het vegan dieet waar wij het over hebben bevat ook geen granen en bonen. Of zeer minimaal. Als je uitgaat dat ziekte, ook kanker, door suiker vergistende microben wordt veroorzaakt, dan is het logisch om ze af te snijden van deze energie toevoer. De menselijke cel kan namelijk ook uit vet zijn energie halen.

        Om de eiwitten te laten staan is een heel ander principe wat besproken moet worden. Dit wordt vaak in verband gebracht met het balanceren van de PH waarde van het lichaam. Ik heb ontdekt dat het daar op zich niet zoveel mee te maken heeft maar dat het er vooral om gaat om de microben naast het blokkeren van de energie toevoer ook hun bouwstof te ontzeggen. Daarnaast kun je redeneren dat omdat vlees en dierlijke proteïnen in de darmen 70 uur nodig hebben om te verteren, het feitelijk meer energie kost dan dat het opbrengt… dus waarom zou je het nog eten?

        Als jij je beroerd hebt gevoeld van het vegan dieet denk ik dat je misschien teveel koolhydraten hebt gegeten en misschien te weinig vet? Kokosvet, lijnzaadolie, safloer olie en mooie olijfolie heb ik het dan over! ook uit noten en zaden te halen.

      5. Dat zou heel goed kunnen Linda. Ik at toen bijna geen vet en dus ook geen goede vetten als kokos en lijnzaad. Inmiddels ben ik ook een stuk verder in mijn zoektocht en begrijp ik dat goede vetten zeer belangrijk zijn. Ik heb me indertijd laten leiden door het McDougal dieet. Hij doet ALLE vetten in de ban..hij scheert ze over een kam (wat niet juist is), en adviseert mensen massa’s koolhydraten te eten. Logisch, want anders val je om van de honger.

  2. Zowel Johanna Budwig als Udo Erasmus zeggen “alléén lijnzaadolie bij kanker” en dat gaat over veel soeplepels per dag. Heeft er iemand kennis van Budwig, Erasmus èn Brian Peskin en daar een mening over?

  3. Is dit wel allemaal zo simpel ? 1 lepeltje lijnzaadolie en een lepeltje saffloerolie… Heeft ons eetpatroon, vlees, vis, avocado etc. hier dan geen invloed op ? Dan kunnen we weer een verstoorde balans krijgen….of vergis ik me daarin ? Wat als je kiest voor whole foods (bv. lijnzaad dat je zelf maalt) i.p.v. olie ? Als ok Peskin moet geloven, hebben we een tekort aan ziuvere omega 6 vetten. Dat moet je toch ook via de voeding kunnen binnenkrijgen, zonder extra olie toe te voegen. Waar omega 3 inzit, daar kunnen we veel over lezen…vis, grassfeed meat, avocado.. Waar zit dan die omega 6 in ? Pompoenpitten ? Misschien hebben we dus voldoende aan een handje lijnzaad en een handje pompoen-of zonnebloempitten / amandelen, elke dag. Bovendien rept Peskin nergens over de goede dierlijke vetten en hun eventuele beschermende factor.

  4. heb net rondgekeken en gelezen op deze (geweldige!)site en ben overdondert door de hoeveelheid info en inzichten.
    Graag zou ik willen weten of je al antwoord hebt Steven? Ik ben benieuwd, wil graag olie gaan nemen, maar de juiste hoeveelheden zijn wel van essentieel belang lijkt me…

    1. Omega 3 en omega 6 moet in de verhouding 1:2,5 nemen en dan een dessertlepel per dag, zou toereikend moeten zijn. Voor Omegan 3 neem je lijnzaaf olie en voor omega 6 saffloerolie of zonnebloemolie, maar wel KOUDGEPERST!

  5. Ja. Ik ben Peskins boek aan het bestuderen, en er staat heel duidelijk is dat je dagelijks lijnzaadolie en saffloerolie in kunt nemen, en wel heel simpel 1 op 1, want de percentages van de vetzuren in die oliën maakt dat je dan net de juiste verhouding hebt, namelijk ongeveer 1 op 1,5 (ALA : LA).

    Dus van allebei simpelweg één theelepeltje.

    Of van allebei tien, wat je wilt.
    Zonnebloemolie in plaats van saffloerolie kan ook.
    En nogmaals: vertrouw alleen de beste biologische kwaliteit. En bewaar je olie koel.
    Niet alle saffloer- en zonnebloemolie is gelijk. Dus check, als je je spullen koopt, of de safflfoer- of zonnebloemolie minstens 65% “meervoudig onverzadigde vetzuren” bevatten. (Het gehalte linolzuur staat er zelden op. maar daar hebben ze het over.) Goede zonnebloemolie bevat rond 65%. Goede saffloerolie rond 75%.

    Let op! Dit is anders dan wat ik eerst zei. Sorry. Maar dat is omdat je VOOR EEN SUPPLEMENT bij voorkeur deze verhouding neemt. Deze verhouding is relatief hoog in aandeel lijnzaadolie. Maak dat aandeel niet nog hoger.

  6. Hallo Linda,
    Jammer genoeg heb ik de lezing van Brian Peskin niet kunnen meemaken, maar uit het boek blijkt dus dat we een tekort hebben aan de goede omega 6, die we kunnen vinden in biologische koud geperste zonnebloemolie. We hebben nu door een verkeerd voedingspatroon een teveel aan verwerkte omega 6 en daardoor werden de omega 3 gepromoot om de verhoudingen terug goed te krijgen. Volgens hem krijgen we nu echter te veel omega 3 binnen en zijn de verhoudingen weer helemaal fout.
    Brian Peskin baseert zich volledig op de theorie van Dr. Warburg die volgens mij helemaal juist is, maar verwijst nergens in zijn boek naar Johanna Budwig noch naar het heel bekend Budwig papje die ervoor moet zorgen dat de celmembraan opnieuw soepel wordt waardoor er opnieuw zuurstof de cel in kan en zo de kanker doet sterven. Johanna Budwig was nochtans een naaste medewerker van Dr. Warburg en heeft zich ook op zijn werk gebaseerd. Ze heeft ook duizenden mensen met kanker geholpen en heeft hier ook heel wat boeken over geschreven, alsook een dieet voorgeschreven.
    Ik stel me de vraag waarom hij niets over deze biezondere vrouw in zijn boek heeft geschreven daar ook zij verschillende malen voor de nobelprijs werd genomineerd.
    Blijkbaar heb jij Linda de lezing bijgewoond. Weet jij hier iets meer over ?
    Zelf heb ik ook sinds 2008 borstkanker en volg ook een natuurlijke behandeling.

    1. Beste Sabine,
      Bij deze! Waarom het niet in het boek staat, ik zou het niet weten. Ego? Keuze om controverse uit de weg te gaan? Feit is dat veel mensen uiteindelijk niet in staat zijn om echt samen te werken. Daarom blijft kennis versnipperd en zien we maar moeilijk het hele plaatje. Maar wat zij niet doen kunnen wij doen! Dus plaats je opmerkingen en bevindingen hier!
      TXS

      1. Ja lieve Linda,
        Ik zal je zeker blijven volgen, want effectief, samenwerking is belangrijk
        Groetjes
        Sabine

  7. Een heel indrukwekkend verhaal en ook een logisch verhaal. Als er meer mensen genezen door dit alles waarom werk en de artsen en wetenschappers niet(meer) samen? Het verhaal is eigelijk heel simpel en het antwoord ook. Hoe krijg je wereldvrede (samenwerken) hoe genees je kanker. Heren dokters door nieuwschierig te zijn naar elkaars ervaring en (meer) wezelijke interesse tonen voor elkaars onderzoeken (Meer) praten met elkaar enz…..(Meer)De mens voorop stellen en niet het geld. Je kan het toch niet mee nemen. Wel gelukkig en gezond leven wat onbetaalbaar is. Dat geld niet alleen voor de (gewone mens) maar ook voor al die onderzoekers en fabrikanten in wat voor soort dan ook.

    Mooi dat moest even gezegd worden.

    GR Femke.

      1. hoi Linda
        Lees voor het eerst je blog. Heel informatief. Begrijp alleen niet zo goed de info van meerdere over verhouding lijnzaad en saffloerolie is dat 1 eetlepel verhouding 1 ml en 11 ml. Ben niet zogoed in engels lezen .. Vandaar mijn vraag..

        Hartelijke Groet
        Diana

      2. Dat is inderdaad nog een beetje zoeken omdat het allemaal nieuwe informatie is en ook nog niet iedereen hier is het erover eens wat wijsheid is. Houd voro het moment 1/3 omega 3 en 2/3 omega 6 aan in een hoeveelheid van een dessertlepel per dag. Dus 1:2,5 oftewel 2,5 keer zoveel omgea 6 als omega 3. En dna ik herhaal het nog maar een keer gaat het om de besisvetten ALA en LA!! Als je niet weet wat dat is opzoeken AUB via Google.

  8. Stevne: So: safflower oil (65% LA) : linseed oil (55% ALA) : = 23 : 1,8 = 13 : 1 or so.
    (Goeie saffloerolie is 75% linolzuur, niet 65%.)

    Brian Peskin: for a SUPPLEMENT you want 1:1 – 2:1 LA/ALA and some GLA — this is exactly what YES has….best, b

    Hij maakt nogal onderscheid tussen de uiteindelijke verhouding in het lichaam (7 tot 8,5 : 1) en de verhouding in supplementen (hierboven), uitgaande van een ‘normaal’ eetpatroon van supermarkt-spullen wat hij met de supplementen wil corrigeren.

    Als je het hele verhaal wilt lezen, download dan:
    http://www.brianpeskin.com/efa-analysis.pdf

  9. TXS Steven Peskin adviseert inderddaan 1/3 omega 3 en 2/3 omega 6 per dag met 1 dessertlepel per dag zou je dan genoeg moeten binnen krijgen. Alleen dan moet je weten hoeveel % er in de olie zit die je gebruikt🙂
    Dosering is lastig! Dus fijn dat je het hem even voorlegt.

  10. Interessant..!

    Maar als hij tegen zo veel als waar beschouwde zaken ingaat, rijst bij mij wel de vraag hoeveel mensen hij met zijn uitgangspunten heeft genezen. Van het bespreken van ingewikkelde theorieën wordt ik niet beter…

    Van Simoncini, de man die ervan uitgaat dat kanker het gevolg is van schimmel, (ik reageer hier op de uitgebreidere samenvatting van Peskin’s verhaal) weet ik bijvoorbeeld dat hij 90% van al zijn patiënten geneest, dus inclusief alle enge leverkankergevallen en zo. (Alleen de gevallen die in het reguliere circuit helemaal zijn uitbehandeld en dan alsnog naar hem komen, niet meegerekend). Dit betekent niet dat dus alles waar is wat hij denkt, maar wel een aanwijzing om zijn behandelmethode serieus te nemen.

    Voor mij betekent het vooral dat het wel heel hoog tijd wordt dat al die mensen die er verstand van hebben, leren naar elkaar te luisteren en samen te werken. Ze willen toch allemaal hetzelfde? Net als wij, de patiënten?

    Maar lijnzaadolie heb ik inmiddels al in huis gehaald op basis van Peskin’s verhaal. Dat is een simpele praktische aanwijzing.🙂

    1. Beste J,
      Ik ben het met je eens dat het mooi zou zijn als er een regsitratie zou zijn van patienten die het advies van Peskin hebben gevolgd. Overigens weet ik dat niet iedereen geneest van Simoncini’s behandeling, en dat heeft niet perse te maken met wel of geen chemo behandeling ondergaan.
      Ik ben persoonlijk van mening dat uiteindelijk ook Simoncini teveel op de one disease one cure lijn zit en dat het dus allemaal nog heel wat complexer is.
      Ik denk dat ze beiden gelijk hebben en dat het een een gevolg is van het ander.

      fase 1: cel muteert en gaat over op bacteriele vorm en suikerverbranding, door zuurtstoftekort, indien kortstondige situatie nog omkeerbaar > ontstaan van (nog) niet kwaadaardige tumor
      fase 2: zuurstoftekort is blijvend, omgeving van de cel verzuurd, cel neemt definitieve vorm aan en gaat zich vermenigvuldigen > ontstaan van kwaadaardige tumor
      fase 3: schimmels ontstaan of nestelen zich op deze plaats. Nu wordt de situatie snel onhoudbaar, schimmels gooien van alles in de war stimuleren o.a. de alvleesklier tot het aanmaken van insuline waardoor er suiker behoefte ontstaan (zodat ze kunnen groeien) en leggen met de aanmaak van het HCG hormoon de werking van het imuunsysteem stil. Het HCG hormoon hebben schimmels nodig om zich ongeslachteljk te vermenigvuldigen.
      fase 4: schimmels gaan zich verspreiden door sporen vorming (metastasen?)

      Naar mijn mening ga je dood door de woekering van de schimmels, die eten je gewoon op. Dood je de schimmels dan ben je (even) uit de wind, maar heb je dan ook de oorzaak weggenomen? Veel mensen met kanker maken ongemerkt toch een lifestyle aanpassing (welke?) en misschien is dat met het bestrijden van de schimmel volgens de methode van Simoncini voor velen net voldoende om kanker on hold te zetten.

      Toch geloof ik dat we pas echt kunnen genezen als we de oorzaak blootleggen en voor mij heeft Otto Wardburg en nu gestaafd door aanvullende onderzoek van Peskin daarvoor de beste verklaring gegeven: zuurstof tekort in de cel door gebrek aan 2 essentieel vetten, omega 3 (ALA) en Omega 6 (LA) in de voeding.

      Dus, wat te doen? Kill the fungi and bugs (maar met behoud van je immuunsysteem!!) en bouw dan weer op, zodat je weerbaar bent. En ja, daar hoort het hoofd ook bij, want stress ontregelt je hormoon huishouding, waardoor het lichaam vervuild en pathogenen (oa. schimmels) een habitat wordt geboden.
      Gr. Linda

      1. Ja! Ik denk ook dat ze beiden gelijk hebben en beiden een erg belangrijk aspect onder de loep hebben. Die bijten elkaar ook niet, tenzij ze willen harrewarren wat de ‘one and only cause’ is. Maar voor mij is allang gebleken dat elke oorzaak ook zelf weer zo zijn oorzaak heeft. Vandaar dat ik liever praktisch kijk: werkt het? De resultaten van Peskin’s aanpak zijn soms wel degelijk ook spectaculair, zo meldt hij zelf.
        En na wat gepuzzel en gereken begreep ik dat zijn advies simpel gezegd neerkomt op het volgende: We zijn allemaal ondervoed met BEPAALDE Omega 3 en 6 vetzuren. Dat kun je herstellen met Saffloerolie (75% LA) en lijnzaadolie (55% ALA) in een verhouding van 11 (saffloer) op 1 (lijnzaad). Wel volkomen onverhitte, onbewerkte en biologische olie nemen. Ook aanbevolen voor mensen zonder kanker.
        Ik heb Peskin gemaild om te vragen of het klopt.

        Gr. Steven

Geef een reactie

