Griepprik valt door de mand!


Op deze blog heb ik al een paar keer wat geschreven over het nut en onnut (en zelfs risco’s )  van vaccinaties en mensen die zich wat meer verdiept hebben in de werking van het menselijk lichaam en in het bijzonder het immuunsysteem weten ook al hoe de vork aan de steel zit…

Maar als het dan nog eens grondig wordt onderzocht en men komt tot dezelfde conclusie… dan wordt het wel weer heel interessant!

http://www.refdag.nl/achtergrond/gezondheid/effect_griepprik_niet_aangetoond_1_595647

Uit het artikel: 
 De jaarlijkse griepprik leidt niet aantoonbaar tot minder sterfgevallen. Ook niet bij hartpatiënten, diabetici en de meeste longpatiënten. Onbewezen is ook het effect van vaccinatie van zorgwerkers.

Dat meldt het Geneesmiddelenbulletin in een uitvoerige analyse in het donderdag verschenen oktobernummer. Het blad fileert de beschikbare studies en komt tot de conclusie dat er onvoldoende bewijs is dat de jaarlijkse griepvaccinatie van ouderen en risicopatiënten werkzaam en effectief is. Buitenlandse wetenschappers kwamen eerder tot dezelfde slotsom.

Wat mij verder bijzonder opviel was de opmerking van een huisarts die vaccinaties al jaren met belangstelling volgt:

Tientallen jaren vaccineren, lieten volgens Van der Linde geen nuttig effect zien. „Waarom voerden vaccinproducenten geen goed opgezette onderzoeken uit gedurende de afgelopen veertig jaar?”

PRECIES!!! Waarom doet de industrie dat niet zelf? Wat zou een goede reden zijn om niet zelf de effectiviteit te blijven monitoren??

Veel lees plezier!  Dit artikel verwijst toevallig naar het Reformatorisch Dagblad maar als je googled op effect griepprik , kom je het onderzoek ook op andere plaatsen tegen!

Het volledige onderzoek kun je hier vinden

http://gebu.artsennet.nl/Archief/Tijdschriftartikel/Werkzaamheid-en-effectiviteit-van-influenzavaccinatie-1.htm

 

5 thoughts on “Griepprik valt door de mand!

  1. Ik heb zelf erg negatieve ervaringen met de griepprik, ik heb astma en val daardoor in de risico groep. Een paar dagen na de griepprik werd ik opgenomen in het ziekenhuis vanwege een hevige astma aanval. Deze aanval was veroorzaakt door de griepprik. Ik mocht toen dus ook geen griepprik meer krijgen van de longarts. Maar naar aanleiding van de mexicaanse griep heb ik toen toch weer een (mexicaanse)griepprik genomen in over weging genomen omdat longpatienten daar niet zo goed tegen kunnen tegen deze vorm van griep. Een paar dagen erna lag ik weer in het ziekhuis met een hevige astma aanval. Je begrijpt dat ik nooit meer overweeg om ooit nog een keer een griepprik te nemen. In plaats daarvan ga ik naar een acupunturist, dit bevalt me een stuk beter. Ik heb al een tijd lang niet in het ziekhuis gelegen.
    Wat mij ook verbaast is dat er zoveel mensen hun dochter laten inenten tegen baarmoederhalskanker, mijn dochter heeft in overleg met mij en mijn partner ervoor gekozen om hem niet te nemen. Er was nog 1 ander meisje in haar klas die het niet heeft gedaan,ze werden beide met de nek aangekeken in de klas ze vonden het maar raar dat mijn dochter en dat andere meisje er voor gekozen hadden om het niet te doen.
    Groetjes Bianca

    1. Bianca, dank je voor je waardevolle bijdrage!
      Het zall nog even duren voor deze onzinnige manier om het lichaam te wapenen te ontmantelen als inefficient. Tot die tijd zullen we blootstaan aan kritiek en hoon. Jouw dochter is hartstikke moedig dat ze de kritiek van haar klasgenoten durft te weerstaan. Chapeau voor haar lef!
      Linda

  2. Men verwijst o.a. in de NRC (1 en 2 nov.) naar een studie in The Lancet. Samengevat: 60% werkzaam betekent dat 60% van de 2,7% mensen die gemiddeld griep krijgen, dat niet meer krijgen na vaccinatie.
    Dat betekent dat 1,6% van de gevaccineerden griep bespaard wordt en 98,4% mensen alleen maar last hebben van bijwerkingen http://tiny.cc/ue6ko. Vitamine D is bewezen effectiever en veel goedkoper. http://tiny.cc/qwi19. Kennelijk zijn er miljoenen euro’s over in de gezondheidszorg.

  3. Wat een wonderlijke wereld, waarin we leven.
    Vaccins worden uberhaupt niet getest! Bij de bijsluiter van de Mexicaanse griep stond doodleuk dat deze niet op zwangere vrouwen en kinderen was getest. Onze regering heeft er geen enkel probleem mee gehad omdat vervolgens aan zwangere vrouwen en kinderen voor te schrijven met de mededeling dat het niet gevaarlijk is. en zo idem dito met het HPV vaccin!
    Normaal zou je dit crimineel gedrag noemen.
    Het onderzoek dat er gepleegd wordt door het RIVM/Lareb beslaat 2 weken na vaccinatie. Effecten langer dan twee weken worden niet bijgehouden, laat staan in verband gebracht met vaccins.

Geef een reactie

