Mind over matter!


Het heeft mij altijd gefascineerd en ik heb het mij hele leven gezegd en gevoeld vooral, het is mind over matter. Zo zijn we gewired. Ik kon al jong mijn zenuwen of zorgen de baas door te gaan slapen met de gedachte, dat ik morgen helemaal fris en uitgeslapen zou opstaan, ookal had ik een nacht doorgezakt met vrienden of liggen woelen over een examen dat me te wachten stond.
“Hoe doe je dat toch, al die dingen tegelijk” hebben veel mensen mij al mijn hele leven gevraagd en ‘“Waar haal je de energie vandaan?”
Gewoon je brein vertellen wat je lijf moet doen. Ik stond dus voor een lastig probleem toen ik 2,5 jaar geleden kanker kreeg… Had ik mezelf dat ook verteld?

Hoe kom je dan aan kanker is de vraag en waarom word je ziek?En stukje van de puzzel vind je hier in een 2,5 uur durende video van celbioloog Bruce Lipton die overtuigend aantoond dat er een relatie is tussen perceptie en hoe ons lichaam daarop reageert. Bijvoorbeeld door ziek te worden. Het is een verrassend eenvoudige uitleg hoe Mind over Body nu precies werkt. Ook haalt hij het idee onderuit dat we bepaalt worden door onze genen.

Ga er eens goed voorzitten en bekijk onderstaande video’s:

en deel 2:

Veel plezier!

6 thoughts on “Mind over matter!

  1. Daar heb je helemaal gelijk in ja, moed is dan maar een klein onderdeel van de beslissing maar in deze dagen van big pharma vind ik het toch extra moedig. Als je ziek bent tegenwoordig is het vaak, neem een pilletje en je voelt je al snel weer beter. We krijgen het iedere avond te zien in de reclame’s op tv en het ene pilletje werkt nog beter dan de andere.
    Als je dan zoals jij zegt, ho even geen polenaise aan mijn lichaam hebben veel emensen zoiets van o die wil niet meer beter worden omdat ze blindelings vertrouwen op de reguliere zorg.

    Ikzelf heb gekozen voor de alternatieve zorg omdat mijn lichaam daar beter op reageerd en ik mij daar veel beter bij voel. Ik let daarbij ook heel goed op wat ik eet en drink en ja het heeft mij ook heel veel vriendschappen gekost maar ik denk dan wat wil je nu? Wil ja dat ik beter wordt en me lekker voel of ben je bang om in je eigen spiegel te kijken want we zijn immers allemaal spiegels van elkaar. Ik hoef nergens bij te horen en heb ook geen behoefte aan hokjes/vakjes, ik ben wie ik ben “misschien niet volmaakt, wie wel en we werken er hard aan” maar daar mag men het mee doen. Heb een mooie vrouwendag vandaag. ♥ ☼

  2. Moedig wat je doet, zo zou ik het ook doen mocht het mij ooit overkomen.
    En de kans daarop is helaas aanwezig maar we gaan er niet vanuit maar mocht het ooit gebeuren dan zal ik chemo en bestraling afwijzen. Ik wijs sowieso het merendeel van de reguliere zorg af, heb teveel dierbare daar zien dood gaan waaronder mijn beiden ouders. Ik zoek mijn heil wel in de alternative hoek ondanks wat Sven zegt. Waar hij de alternative kwakzalverij vind vind ik de reguliere kwakzalvers omdat ze niet bezig zijn met het welzijn van de mens maar met geld. Ik wens je sterkte, liefde en licht toe. ♥ ☼

    1. Beste Peter,
      Als je weet waar je nee tegen zegt, als je beseft dat je lot in eigen handen ligt, zoals altijd al…is moed maar een klein onderdeel van de beslissing. Kiezen voor je eigen weg is afzien van de bloemen en bemoedigende woorden van veel mensen, die bij een normale zieke precies weten hoe ze moeten reageren, maar wegkruipen en niets van zich laten horen wanneer je afwijkt van hun norm. Niet lijden is lastig voor mensen om mee om te gaan. Ja, als je dat moedig wilt noemen, heb je wel gelijk omdat veel vrienden je ontvallen.

      Maar kijk wat je er voor terug krijgt! Steun van heel veel andere mensen!
      TXS.

  3. Op 18 jarige leeftijd ben ik besmet geraakt met een CVS infectie Chronisch vermoeidheid syndroom. Ben jarenlang onderzocht maar er kon niets worden aangetoond in het bloed, alles was zogenaamd in orde.

    De eerste 10 jaar kun je hier goed mee leven, maar naar 10 jaar is het overleven van dag tot dag.Slikken van voedingssuplementen heeft mij op de been gehouden.

    Ik werd steeds meer depresief en was tot niets meer in staat.
    Als ik bij een dokter kwam de zoveelste. Was de conclusie ga maar eens naar een psychiater.

    Mijn klachten waren zo ernstig dat ik bijna een hartstilstand heb gehad gelukig was ik op tijd in het ziekenhuis. Conclusie u heeft een hart van iemand van 75jaar oud dus, op en versleten.
    Lymfeklieren door het hele lichaam chronisch onstoken en pijnlijk, je wordt er steeds geirriteerder van.

    Na lang zoeken op het internet ben ik terecht gekomen bij dr. van Montfort UM ziekenhuis in Maastricht (Centrum voor integrale gezondheid).

    Ben dhr van Montfort dankbaar dat ik genezen ben, maar hij heeft me wel € 20.000,-aan onderzoeken, consulten,behandelingen met Zilverwater, Antibiotica, wat niets heeft geholpen, en ook niet vergoed is door ziekenfonds CZ verzekering.

    Het uiteindelijke redmiddel was MMS1 en MMS2 kosten hiervan ca.€ 50,-.
    Voel me elke dag beter en krijg steeds meer energie.

    Wat ik niet begrijp van mensen om me heen die ook ziek zijn en mijn verhaal vertel, het niet serieus nemen en er niets mee doen, een goede vriend van me en ook huisarts is gelooft het niet en zegt dat het niet kan,
    en kwakzalverij is.

    Ik denk dat wij van uit het verleden groot gebracht zijn met het feit dat meneer de dokter alles wist. Maar realiteit is dat nergens voor openstaan hun eigen baan op de tocht staat of wat dan ook.

    Vindt voornamelijk voor mensen welke terminaal zijn en niets te verliezen hebben het zonder meer zouden moeten proberen hebben! Maar huisartsen wassen hun handen in onschuld. Maar door niets te proberen maken ze zich schuldig aan moord.

    Veel geneesheren doen vaak erg uit de hoogte en zijn arrogant alsof ze de permanente kennis in pacht hebben walgelijk, ze doen vaak laconiek over het middel MMS1 en MMS2.

    Onze jaarlijkse premies zouden morgen de dag met 90% naar beneden gebracht kunnen worden als het product MMS1 en MMS2 zouden invoeren.
    Maar wat zou dan de taak moeten zijn van de huidige geneesheren.

    Elke dag worden we bestolen door de overheid en hun verzekeringen. Kortom mensen wordt wakker!!!

  4. Het is een schande dat men IOers de titel ir. durft te geven; je verspreid via je prachtige blog niets meer dan kwakzalverij en durft nu zelfs mensen aan te praten dat het je eigen schuld is wanneer je ziek wordt; dat is zeker niet wat er gebeurt en ook niet wat ver verteld wordt. Neem eens een cursus in een harde wetenschap voor wat extra inzichten!

    1. Beste Sven,
      Gelukkig leven we in een vrij land en mag iedereen zeggen wat hij wil. Waarom we dit met elkaar zo hebben afgesproken? Omdat we dan mogen aannemen dat we met elkaars inzichten en meningen verder kunnen komen. Dat lukt natuurlijk alleen als je elkaar in je waarde laat en niet beledigend wordt.
      Ik vind jouw opmerkingen aan mijn adres beledigend en op niets gebasseerd.

      Uit je reactie maak ik ook op dat je er niet veel van begrijpt. Schuld en boete zijn woorden die naar mijn idee niet meer van deze tijd zijn. Als we zelf een aandeel hebben in het ontstaan van onze ziekte, kun je daar boos over worden en in de slachtoffer rol kruipen, of je kunt tot de wonderbaarlijk constatering komen dat je er dan ook zelf wat aan kunt veranderen. We hebben blijkbaar veel meer invloed op onze werkelijkheid dan we zelf bewust weten.
      Als je ervoor kiest om anderen je werkelijkheid te laten inkleuren vind ik dat prima. Maar wees dan ook niet verbaasd als ze je niet kunnen helpen en je van de regen in de drup beland.

      Ik heb er voor gekozen kapitein op mijn eigen schip te blijven. Iedereen is vrij om daarin zijn eigen keuzes te maken.
      Ik hoop dat je de moeite zult nemen om de volgende keer je medemens met meer respect te bejegenen.
      Linda

Geef een reactie

