Hoe werkt de medicijn marketing?


Een wat oudere maar nog steeds actuele uitzending van Radar die ik tegenkwam! Meest opmerkelijke vond ik dat medicijnen bijna gratis aan ziekenhuizen worden aangeboden, wanneer men exclusief een medicijn voorschrijft. Omdat men er vanuit gaat dat de huisarts in het natraject het dan wel uit zijn hoofd zal laten om nog te switchen van medicijnen, ook al zijn deze goedkoper of al veel langer uitgetest.

Datum uitzending: 05-05-2008 20:30

Deze aflevering: Het tweede en laatste deel van de special over de farmaceutische industrie. Er wordt dieper ingegaan op de methoden die de farmaceutische industrie gebruikt om huisartsen te bewegen hun medicijnen te verkopen. Met nooit vertoond beeldmateriaal wordt getoond hoe het voorschrijfbeleid van huisartsen beïnvloed wordt.

Get Microsoft Silverlight
Of bekijk de flash versie.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s