Oprichting actiegroep


Afgelopen zaterdag 11 april heb ik naar aanleiding van een oproep van Henk Trentelman en de werkgroep Welzijn Kankerpatienten de oproep van Henk om een actiegroep op te richten opgepakt en de mensen in mijn adressen lijst met onderstaand bericht benadert:

Beste mensen,

Ik heb een selectie gemaakt van mijn mail bestand van mensen waarvan ik weet dat jullie frontrunners zijn en dat jullie niet snel ergens voor terugschrikken. Ik ben zo vrij om voor deze ene keer (eenmalige actie!)  even jullie aandacht te vragen voor een zeer belangrijke zaak die niet langer uitgesteld kan worden.

Therapievrijheid voor kankerpatiënt in Nederland  niet mogelijk?
Uit onderzoek is bekend dat 30% van de kankerpatiënten in Nederland kiest voor aanvullende of volledig alternatieve behandelingen. Degene die geen heil zien in standaard behandeling met chemo of bestraling wordt verdere behandeling in het ziekenhuis geweigerd, waardoor deze mensen volledig op zichzelf zijn teruggeworpen, zoals ik uit eigen ervaring met borstkanker natuurlijk ook heb meegemaakt.

Waarom weten we zo weinig over alternatieve therapie?
O.a door de houding van partijen als het KWF dat jaarlijks 80 miljoen aan particuliere donaties ontvangt en geen enkele euro besteed aan onderzoek naar alternatieve vormen van kankertherapie. Daar zou redelijkerwijs tenminste 30% van de particuliere donaties (vaak van overleden kankerpatiënten) voor moeten worden vrijgemaakt. Met nog 200 miljoen op de bankrekening zou dat geen probleem mogen zijn lijkt me.

De oproep van Henk Trentelman
Henk Trentelman doet in een interview een oproep aan alle kankerpatiënten en de mensen die er omheen mee te maken hebben om een actiegroep op te richten om te strijden voor therapie vrijheid als recht. Dat is al sinds jaar en dag in de Duitse wet verankerd en inmiddels heeft Engeland het voorbeeld overgenomen.

Ik ken Henk Trentelman persoonlijk door zijn boek “Chemo, of heb ik een keuze” en het doet mij verdriet dat hij nu na 13 jaar toch misschien zijn strijd zal moeten opgeven. Hij vertelt openhartig hoe hij door dendritische celtherapie in Keulen eigenlijk genezen was, maar is blijven sleutelen om ook de ingekapselde tumor weg te krijgen en daardoor een bacteriële infectie heeft opgelopen die moest worden bestreden met antibiotica waardoor opnieuw zijn kanker werd geactiveerd.

De link naar het interview met kankerpatiënt Henk Trentelman OP YOU TUBE: http://www.youtube.com/watch?v=xJrK2oxHCXc

Geeft alternatieve therapie echt genezing?
Om een idee te krijgen wat alternatieve therapieën voor elkaar kunnen krijgen nodig ik je ook uit om op You Tube de zeer heldere presentatie te bekijken van een vader die zijn 3 jarige zoon Bobby met neuroblastoom (kanker van het zenuwstelsel komt vooral bij kinderen voor en heeft een overlevingskans van 3%) met zeer verschillende alternatieve therapie zelf heeft behandelt en daarmee zijn zoon heeft genezen.

Hij stelt artsen de simpele vraag of zij als ouders iets kunnen doen met een dieet bijvoorbeeld? Nee, is het antwoord. Waarop hij vraagt of kind A dat burgerking voor het ontbijt KFC voor de lunch en Mc Donalds als avondeten krijgt dezelfde kansen heeft als kind B dat een homecooked meal krijgt met plenty of vegetables and fruits? Ja, is het antwoord van de artsen. Deze vader zegt letterlijk: ‘I couldn’t believe such nonsense!’  

Waarop hij zelf is gaan zoeken naar mogelijkheden om zijn zoon te versterken en mogelijk genezen. De vader  heeft een website en stichting opgericht en haalt via donaties nu geld op waarmee hij de complementaire therapieën van andere kinderen met kanker bekostigd. Op deze site vind je een hele waslijst aan beproefde heilzame therapieën.

Bekijk zijn verhaal:  http://www.youtube.com/watch?v=K6JsCXjS8lg

En site http://www.bobbys-healthy-shop.co.uk/index.php

Oprichting actiegroep: Therapievrijheid voor kankerpatiënten
Ik pak de handschoen op! Er hebben genoeg mensen geleden, er zijn genoeg borsten afgezet en meer dan genoeg mensen onnodig gestorven aan standaardbehandelingen die geen succes hebben. Ik begrijp niet waarom in een vrij land dat zich altijd heeft voorgestaan op zijn liberale geest, zo ontzettend star kan zijn en mensen dwingt voor heel erg veel nutteloos besteed geld zich te onderwerpen aan behandelingen die aantoonbaar geen resultaat bieden?

Ik wil dat de ervaringen van kankerpatiënten zoals die van Henk Trentelman en ook ikzelf serieus worden genomen en dat ook onze overlevingsstatistieken ergens worden vastgelegd! Niemand hoeft namelijk nu onder ogen te zien wat het resultaat van alternatieve therapie is omdat het niet wordt bijgehouden! Dat mogen en kunnen we 30% van de kankerpatiënten niet langer aandoen.

Ik verzoek jullie de informatie door te sturen en mensen die geïnteresseerd zijn een bijdrage te leveren of informatie willen over de oprichting van deze actiegroep, zich bij mij te melden.

Ik hoop dat ik op jullie (morele!)  steun kan rekenen.

Volg mij via blog en Twitter
Volg mij vanaf vandaag ook op twitter http://twitter.com/lindawoudstra

20 thoughts on “Oprichting actiegroep

  1. Hierbij reageer op het bericht van 2 september van Arijana. Alat en Asat zijn leverenzymen. Asat kan echter ook van uit bijvoorbeeld de hartspier komen. Als de waarden ernstig verhoogd zijn. Bijvoorbeeld 200 mmol of hoger. Is er sprake van celversterf dat uiteindelijk tot leverschade kan leiden. Bij een leverontsteking echter zijn deze waarden nog veel hoger. Daarbij is biluribine ook verhoogd (met als effect gele kleuring van de huid) hetgeen komt door een slecht functionerende lever die galstuwing veroorzaakt. Kortstondige verhogingen door alcohol of ander giftige stoffen laten overigens ook een verhoogde gamma gt zien. Kleine verhogingen van 3 tot 5 keer de normale waarden hebben geen negatief effect op de werking van de lever. Ik heb zelf al 25 jaar constant alat 60; asat 100 tot 150 en ggt 250. Het celversterf is daarmee hoger dan gemiddeld maar niet verontrustend. Ook heb ik leverontsteking gehad. Toen was alles 4 keer hoger dan hierboven omschreven. Normale waarden zijn alat 25 asat 25 en ggt 40. De lever is overigens zeer sterk zelfherstellend.

  2. Beste Linda,

    Mijn schoonzus heeft niertumor met uitzaaing naar limfeklieren en botten. We hebben MMS geprobeerd (4 weken) en ze voelde zich snel beter, maar wat bleek dat haar (ASAT,ALAT) lever enzymen ineens heel hoog waaren. Na het stoppen met MMS waren ze weer normaal. Mijn vraag is of jij dit herkent of kan verklaaren.
    Met vriendelijke groet,
    Arijana

    1. Beste Arijana,
      Ik heb er ooit eens naar gezocht omdat een van deze waarden bij mij jaren geleden ook hoog waren, maar ik weet niet meer wat ik daar toen over gevonden heb… Misschien dat iemand anders hier meer info over heeft? Wij horen het graag!
      Na een MMS kuur moet er heel wat afval je lijf uit, dus ik vind het ook beslist niet raar dat je lever dan hogere waarden laat zien van het een of ander, omdat le lever veel schoonmaak werk heeft te doen. Dus vreemd vind ik het niet, maar ik hoop dat iemand nog wat betere antwoorden heeft?
      gr. Linda

  3. Dag Linda, ik kwam je oproep voor de actiegroep tegen. Goed initiatief. Met name het idee om de resultaten van de zogenaamde alternatieve genezing in kaart te brengen lijkt me belangrijk. Mocht ik daar als schrijver een rol in kunnen spelen, laat het me weten. Ik heb, tien jaar geleden alweer, een boek gepubliceerd met portretten van vrouwen met borstkanker. Het zou inderdaad niet nodig moeten zijn dat ieder een eenzame weg gaat op het pad van genezing.
    Hartelijke groet, Jacqueline

  4. Beste Linda ik vind het een heel goed initiatief en zal me daar ook zeker bij aansluiten omdat ik dagelijks met mensen te maken heb die door de ziekenhuizen worden afgeserveerd. Het nieuwe middel chagabetula van de berkenzwam uit Rusland en Japan heeft ondertussen veel stof doen opwaaien en gezorgd voor pittige discussie. daaruit blijkt dat de reguliere geneeskunde en de farmaceutische industrie niet staan te juichen bij de opkomst van het bewustzijn van mensen met vreselijke aandoeningen die zelf op zoek gaan naar genezing en natuurmiddelen die relatief goedkoop zijn en nog eens goed blijken te werken. De Volkskrant durfde de discussie te plaatsen http://www.vkblog.nl/bericht/317768/De_Claim%3A_mensenpokon en veel mensen wisten de website te vinden:
    http://www.chagabetula.nl

  5. Mijn vriendin heeft vorig jaar mei te horen gekregen dat zij kanker heeft in een terminaal stadium. Er was niets meer aan te doen, alleen chemo kom haar nog wat meer tijd geven misschien. 6 tot 9 maanden.De chemo sloeg niet aan en samen met mijn vriendin hebben ik een plan bedacht. Ik ben haar gaan behandelen met quantumtouch, iedere dag, we hebben veel gepraat over de angst, we hebben visualisaties gedaan in de trent van Simontontherapie , intuitief tekenen, schilderen enz. Ze neemt homeophatische middelen en spuit zichzelf in met iscador. Met de problematiek achter de kanker zijn we nog steeds bezig en wat schetste onze verbazing. We zijn nu een jaar later en bij iedere controle blijkt de kanker een stukje te zijn verminderd. Het is nu een jaar geleden en in plaats van dood en begraven loopt ze nog steeds rond en voelt zich goed.
    De laatste tijd is ze wat vermoeider en dan kijken we naar het achterliggende patroon en dat helpt. Dan behandel ik haar weer.
    Ze4 krijgt van de longarts een middel om de kanker in te kapselen. Ze gebruikt sdit middel minimaal, maar alle resultaten worden door de longarts daar aan opgehangen. Naar wat mijn vriendin doet met andere methodes wordt een beetje neerbuigend op gereageerd.
    Ik wil me daarom inzetten om een andere kijk op kanker te stimuleren en onder de aandacht te brengen. Dit doen mijn vriendin en ik door lezingen te geven op dit moment.
    Ik weet niet of mijn vriendin het red, maar dat weet je met chemo zeer zeker ook niet, maar voor mij is duidelijk dat er veel meer mogelijk is dan alleen maar chemo. Het is een schandaal dat dit nog steeds zo ontkent wordt en wat ik helemaal triest vind is dat er voor de zekerheid heel veel chemo en bestraling gebruikt wordt uit voorzorg, waardoor en daar heb ik ook voorbeelden van wat eerst goed leek te gaan uiteindelijk het lichaam zo overbelaste dat genezing onmogelijk werd.
    Als ik iets voor je zou kunnen betekenen dan wil ik graag meewerken.
    Ik vind het fantastisch dat je dit initiatief hebt genomen,
    groetjes
    Riet Scheers

    1. Beste Riet,
      Hartelijk dank voor je mail en steun aan dit initiatief. Je vriendin is maar weer een voorbeeld in de lange rij van onbekende patiënten die zichzelf redden. Ik weet zeker dat we een verandering te weeg kunnen brengen wanneer we dit soort cases goed gaan documenteren. Ga nog eens op onderzoek wat hoge dosering vitamine C, waterstofperoxide en chloordioxide voor haar zouden kunnen betekenen. Ik zal er snel meer over publiceren op deze blog en hoop dan ook van anderen hun ervaring te mogen vernemen met deze reinigingsmethoden.
      Heel veel sterkte! Mocht je je lezingen willen aankondigen via deze blog laat het me dan weten! Als het in de buurt is dan kom ik.
      Liefs Linda

  6. Hallo Linda, ik wil graag weten waar ik de dechloordioxide kan krijgen?
    Kun je mij verder helpen en waar kan ik lezen hoe en wat te doen.
    Ik hoor graag van je.
    Gaat alles goed met het oprichten van de actiegroep? Ik ben zo benieuwd wat dit allemaal gaat losmaken in de medische sector.
    Groetjes Jacqueline

    1. Beste Jacqueline,
      Je kunt Chloordioxide bestellen via http://www.mastercareshop.nl/
      Ik zal op mijn blog snel meer informatie over de kuur plaatsen, mijn ervaring en informatie over de dosering etc. Als je googled op MMS of chloordioxide kom je ook een hele boel aan de weet.
      Ik ben het gaan gebruiken toen ik hoorde dat de boswachters van staatsbosbeheer dit gebruiken om te genezen van Lyme, ze werden in de reguliere zorg van het kastje naar de muur gestuurd en zijn met elkaar gaan zoeken naar en oplossing en wisselen nu ervaring uit. Ik weet dat van iemand die voor Staatsbosbeheer heeft gewerkt. Succes!
      Linda

  7. Beste Linda Woudstra,

    Dank voor het oppakken van de handschoen met als doelstelling registratie alternatieve behandelingen en therapievrijheid voor kankerpatiënten. Daar zijn wij allen en met name Henk Trentelman zeer gelukkig mee, want…..

    Therapievrijheid voor kankerpatiënten, dus de vrijheid om de therapie te kiezen die je wilt, was en is nog steeds het streven van Henk Trentelman.
    Als argeloze lezer denk je dan: ‘Maar die vrijheid hebben we toch?’ Je wordt toch niet met het mes op de keel tot chemotherapie of bestraling gedwongen? Dat is waar, maar je kunt je afvragen in hoeverre er echt sprake is van vrije keuze, als de informatie die je van reguliere zijde krijgt voorgeschoteld, niet deugt en als de wegen naar alternatieve routes op allerlei manieren geblokkeerd worden.

    Natuurlijk ondersteunen wij deze actie en doelstellingen volledig, want er zijn inderdaad al genoeg mensen gestorven (en sterven nog dagelijks) door decennia lang toegepaste protocollen die aantoonbaar nauwelijks of geen resultaat bieden! Ook Henk Trentelman, ikzelf en vele anderen hebben dat inmiddels ervaren!

    Op mijn weblog en WWK-website (zie hieronder) heb ik inmiddels ruim aandacht besteed aan deze geweldige actie, die ik, daar waar mogelijk, ook kenbaar zal maken op andere websites.

    Ton Claessen (64), lid/mede-initiatiefnemer/webmaster landelijke Werkgroep Welzijn Kankerpatienten (WWK): http://welzijnkanker.nl/index.htm en tevens webmaster van: http://www.natriumbicarbonaat.blogspot.com met als adagium… WIJ LATEN ONS NIET KISTEN!

    1. Beste Ton,
      Ik ben erg blij met jullie steun en hoop dat ik de droom van Henk in afzienbare tijd kan waar maken. Er is geen sprake van vrije keuze wanneer je er alleen voor komt te staan. Niemand wil in een dermate levens bedreigende situatie in zijn eentje gaan experimenteren en met niemand kunnen sparren. Alleen diegenen die genoeg hebben gelezen of intellectuele bagage hebben en bovendien voldoende geld, kunnen het zich permitteren -en ook alleen maar waneer zij de steun krijgen van hun omgeving- dat zij het wagen een alternatief te overwegen. De enkeling die alle therapie afzweerd is daardoor bijna onvindbaar.
      Mijn doel is de ervarigen en data van mensen die alternatieven therapiene op eigen risico hebben uit geprobeerd in kaart te brengen. Iedereen die mij daar bij wil helpen is welkom! Liefs Linda

      1. Hallo Linda,
        Ik weet niet of je mijn mail hebt ontvangen. In het kort komt het er op neer dat ik je graag wil helpen bij het opzetten van dit grandioze idee.
        Als vrouw van een longkankerpatient weet ik behoorlijk veel over dit onderwerp. en heb ook de nodige problemen hierbij ondervonden .
        Mijn man leeft gelukkig nog na 4 jaar geleden longkanker te hebben gehad .
        Door goede voeding en wat extra supplementen minder vlees geen suiker
        dr Houtsmuller dieet Helaas heeft hij een recidief gekregen en vanaf Januari
        3 maanden chemo en gaan nu voor een second opinion naar het VU in Amsterdam op aanraden van dr Valstar orthomoleculaire arts uit den Haag omdat de kuur niet het gewenste resultaat had .
        Hij begeleid ons met medicijnen
        In het ziekenhuis wil men niets weten over orthomoleculaire artsen.
        Ik heb gewerkt als interviewer van artsen ,ook oncologen, voor medische statistieken en bied je daarom mijn hulp aan ,want dat er iets moet veranderen is een ding dat zeker is.
        Hoe hoog is het percentage van genezingen met chemo nou ,want het is schaamteloos dat er zoveel geld in om gaat ,met zo weinig resultaat
        Het is het feestje van de farmaceutische industrie. Kan ik iets voor je beteken
        zet het op mijn mail en ik steun je voor 100%
        Veel succes en de hartelijke groeten van Lies Rensen

      2. Dag Lies,
        Ik heb een antwoord op je mail gegeven via de blog!Maar eerlijk gezegd weet ik nog niet helemaal hoe alles werkt… ik was in de veronderstelling dat jij bericht krijgt wanneer ik op jouw bericht een commentaar toevoeg? Blijkbaar is dat niet zo?
        Zal het nog eens zelf goed uitproberen!
        https://mijnstrijdtegenkanker.wordpress.com/therapievrijheid-_voor-_kankerpatient/#comment-19
        Via deze link kun je mijn antwoord lezen, heel erg bedankt voor het aanbieden van je hulp! Ik wete nog niet hoe het allemaal gaat lopen maar we houden contact!
        Gr. Linda

  8. Hoi Linda,

    In 2001 regulier. Operatie, chemo 4x, bestraling en Tamoxiven.
    In 2006 recidief. Naar Simoncini geweest in Rome. Oude pijn opgeruimd, ontzuurd en ontgift, tibetaanse medicijnen en voedigssupplementen op advies van een andere natuurarts hier om de hoek in Bilthoven. Ik ben nog steeds vol levensenergie. Eenzame weg. Heb sinds maart 2008 een langzaam groeiende uitwas op mijn borst van – vermoedelijk – de zout injecties. De regulieren hier in Ned. roepen allemaal “kanker”. Glazige blikken als ik hen wijs op mijn inmiddels 3,5 jaar overleven. Ben nu bezig met een traject voor mogelijke verwijdering in Duitsland via Wieger Rekker. Google maar als je wilt of vraag me om verdere info.
    Van het begin af aan ben ik bij welzijnkankerpatient en ken Henk dus erg goed.
    Natuurlijk zal ik je steunen.

    liefs
    Marion

    1. Beste Marion,
      Het is de eenzaamheid waar ik een eind aan wil maken. We moeten gewoon weer met elkaar willen onderzoeken wat werkt. Het is vrij duidelijk dat er genoeg patienten zijn die uit eigen beweging proefkonijn willen zijn. Niet van alles, maar wel wat logisch klinkt en wat aanvaardbare risico’s inhoud. Waarom dan niet deze resultaten vastleggen?

      Wij gaan het hier wel doen en zullen uit alle ervaringen van mensen een heldere lijn proberen te trekken die kan helpen om mensen niet meer alleen door dit doolhof te laten lopen!
      Dank voor je steun!!
      Linda

  9. Hallo Linda,

    Wat een geweldig initiatief om een actiegroep op te richten. Ik wens je daarbij heel veel succes toe en ik hoop dat er velen zijn die jou tot steun willen zijn bij je onderneming.

    Drs. Henk Trentelman heb ik ooit ontmoet bij een lezing en ik heb zijn boek Chemo? Of kan ik zélf kiezen.
    Via de website http://www.natriumbicarbonaat.blogspot.com/ lees ik info m.b.t. de WWK, Henk Trentelman, over alternatieve therapieën enz.
    Therapiekeuzevrijheid voor kankerpatiënten moet er gewoon komen. Geneeskunst en op welke manier of welke behandeling moet terug naar de artsen en niet in de handen van de farmaceutische industrie die bepaalt nu hoe je geneest met welk middel en zorgverzekeraars die bepalen nu wat er wel of niet wordt vergoed . Hoogtijd dat er naar alternatieven gezocht gaat worden, maar die ook een kans gaan krijgen. Want die zijn er. En inderdaad waarom is het KWF alleen geïnteresseerd in reguliere behandelingen terwijl er vele mensen zijn die alternatief behandeld willen worden. Juist zij zouden voor alle zaken open moeten staan want zij krijgen giften vanuit de bevolking.
    Er valt veel te lezen over kanker op het web. Er zijn vele websites. Maar het is teveel versplinterd. Er moet gebundeld worden om een vuist te kunnen maken.
    Wat ik voor je kan doen is op dit moment jouw weblog op diverse fora bekend maken. Ik kom op vele sites en het gaat er soms ook heftig aan toe. Je zult hier wellicht ook heftige tegenreacties krijgen. Niet iedereen is alternatief welgezind. Maar dat wist je vast al wel.
    Een enquête onder de Nederlandse bevolking over hoe zij behandeld willen worden zou ook een goed zaak zijn, denk ik. Er zijn veel mensen die alternatief een warm hart toe dragen, maar zijn daar ook cijfers van?
    Moedige stap dit initiatief maar waar een wil is, is een weg en ik vertrouw er op dat er veel mensen zijn die willen helpen.

    Veel succes.

    Groet,
    Fan.

    1. Beste Fan,
      Ik realiseer me dat het heftig zal kunnen gaan worden, daarom ben ik ook niet op zoek naar de polarisatie. Ik wil niet iets bewijzen. Ik wil alleen aantonen dat veel te veel mensen in de steek worden gelaten door ons zelf gekozen medische systeem, daar zouden we dus ook andere keuzes in kunnen maken. Welke dat moeten zijn wil ik aan de kankerpatient zelf overlaten. Middels mijn actiesite wil ik deze mensen een stem geven en enquetes zulen daarin dus de belangrijkste factor zijn. Ik zou graag van je aanbod gebruik maken om de site onder de aandacht brengen.
      Nu is dat alleen nog maar mijn blog waar ik vooral mijn eigen persoonlijke verhaal wil behandelen, straks dus ook een actiesite. Blijf me volgen dan krijg je informatie wanneer ik daar verder mee ben!
      Bedankt voor je steun en goede raad!
      Linda

Reacties zijn gesloten.